×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
برگزاری همایش «احلی من العسل» در بقاع شاخص صومعه‌سرا

همایش «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در ششمین روز ماه محرم در سطح بقاع متبرکه و مساجد شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال برگزار می‌شود.

این همایش هرساله با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت ابا عبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است

همایش «احلی من العسل» در بقاع شاخص صومعه‌سرا

عزیز خادم شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه همایش مذکور در سطح بقاع شاخصی که طرح بصیرت عاشورایی را اجرا می‌کنند، برگزار می‌شود، اظهار داشت: هر ساله این همایش با همکاری آموزش و پرورش و با حضور پرشور دانش‌آموزان پسر برگزار می‌گردد.

وی، وسعت دید نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا را  آگاهی بخشی مکتب اهل بیت (علیه‌السلام) دانست و گفت: امروزه نیاز است که جوانان و نوجوانان نقش حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) در جریان واقعه عاشورا را درک کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: همایش « احلی من العسل» پنجم مهر مصادف با ششم محرم با حضور دانش‌آموزان پسر دوره اول و دوم متوسطه هم‌زمان با سراسر کشور در ساعت۹ صبح برگزار می‌شود/شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.