×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
وزارت اطلاعات مانع پیوستن ۱۵۰۰ جوان ایرانی به داعش شد

به گزارش میرزا کوچک نیوز،حجت الاسلام سید محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که در کشورهای مختلف گروه‌های تروریستی امنیت کشورها را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش می‌کنند که چهره زشتی از اسلام را به دنیا نشان دهند.

وی افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های ملت مسلمان ایران و جهان درحقیقت دفاع از اسلام ناب است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برخی از تروریست‌ها به دنبال ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی هستند، افزود: به لطف الهی و توجهات امام زمان(عج) و با هوشیاری سربازان گمنام آن حضرت در وزارت اطلاعات و همچنین دیگر مراکز نظامی، امنیتی و انتظامی دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود در این زمینه دست یابند.

کشورهای غربی در برابر تروریست آسیب‌پذیر هستند

وی با بیان اینکه کشورهای غربی امروز در برابر تروریست آسیب‌پذیر هستند، اظهار داشت: امروز در حالی امنیت کامل را در ایران شاهد هستیم که تروریست‌ها در کشورهای غربی همچون فرانسه، بلژیک و حتی آمریکا حادثه‌های تروریستی را ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: تروریست‌ها در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان دست اقدامات تروریستی می‌زنند در شرایطی که تروریست‌ها نتوانستند تاکنون چنین اقداماتی را در ایران انجام دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل در مناطق مرزی شاهد حملات گروه‌های تروریستی به برخی از مرزبانان بودیم، افزود: این اقدامات در سال‌های اخیر کاهش یافته و این امر نتیجه همدلی، وحدت و هم‌افزایی نهادهای امنیتی و نظامی است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز دستگاه‌ها در کشور به صورت جزیره‌ای عمل نمی‌کنند، افزود: همه دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی دارند و این امر موجب شده است تا از هرگونه اقدام تروریستی در کشور جلوگیری شود.

دلایل موفقیت وزارت اطلاعات

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروهای وزارت اطلاعات دارای مدارک حوزوی و دانشگاهی و در مقاطع بالا هستند، افزود: دینداری و عشق به کشور و مردم یکی از دلایل و روند موفقیت وزارت اطلاعات بوده است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات به تنهایی قادر به انجام مأموریت‌های خود نیست و در این راستا همکاری نهادهای مختلف را شاهد هستیم، افزود: آحاد مردم نیز اقدامات و حرکات مشکوک را به وزارت اطلاعات منتقل می‌کنند که این امر جلوی بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های تروریستی را گرفته است.

وی برقراری امنیت را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: جامعه باید احساس امنیت کند و در عین حال نباید جامعه را امنیتی کرد و این وظیفه نیروهای امنیتی است که احساس امنیت را در بین مردم به وجود بیاورند.

وزیر اطلاعات همچنین ابراز داشت: افرادی بودند که می‌خواستند به گروه تکفیری داعش بپیوندند که نیروهای وزارت اطلاعات برخی از آنها را دستگیر و مانع از پیوستن آن‌ها به این گروه‌های تروریستی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ جوان ایرانی که قصد پیوستن به داعش را داشتند شناسایی شدند و بر اساس موضع قرآن و رسول اکرم (ص) با آن‌ها صحبت شد و از پیوستن آن‌ها به داعش جلوگیری کردیم.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات اجازه عرض اندام و فعالیت به جریان‌های تروریستی را نمی‌دهد./ مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.