×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
وضعیت بیماری کرونا در گیلان بسیار شکننده است

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: هم اکنون ۵۲۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری می باشند که ۱۰۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش آمار بیماران بستری در بیمارستان ها خاطر نشان کرد: در زمان حاضر آمار بیمار مبتلا به کرونا در این استان نسبت به دو ماه گذشته “اسفندماه” پارسال نزدیک به دو برابر شده است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را تنها راه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا عنوان و تصریح کرد: همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشوی دست ها و عدم تردد های غیرضروری و مسافرت نکردن از مهمترین راه های پیشگیری از انتشار کرونا است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر بیان داشت: مسافرت ها موجب انتشار ویروس کرونا و شعله ور شدن بیماری می شود و از مردم درخواست می شود که به هیچ وجه مسافرت نکنند.

دکتر رخ شاد خاطر نشان کرد: هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

وی در ادامه درباره انجام واکسیناسیون کرونا در استان گیلان بیان داشت: مردم نگران نباشند تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت ها انجام می شود و هم اکنون نیز تزریق واکسن سالمندان بالای ۸۰ سال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۴ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به جامعه هدف در این استان دریافت شده اظهار داشت: از این میزان ۳۸ هزار دوز طی چند روز اخیر دریافت شده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان یادآور شد: تاکنون واکسن کرونا به حدود ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف در استان گیلان “بر اساس اولویت ها” تزریق شده است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دومین استان درگیر بیماری کرونا در کشور بود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.