×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا است

به گزارش میرزا کوچک نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اگر مردم بطور مستقیم وارد میدان شوند بسیاری از لطمات و ضربات اقتصادی جبران می‌شود.

سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پدیده قاچاق، اظهار کرد: قاچاق پدیده شوم و مخربی که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی کشور وارد و فعالیت اقتصاد رسمی، برنامه‌ها و سیاست‌های کشور را تحت الشعاع و دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: قاچاق متاسفانه مشکلاتی همانند کاهش تولید داخلی، افزایش بیکاری، کاهش سرمایه گذاری مولد، تقلیل کارآفرینی و همچنین کاهش درآمدهای عمومی دولت را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قاچاق کالا معلول عوامل مختلفی بوده که مبارزه با این پدیده نیازمند عزم ملی و توجه دقیق به شاخص‌های علمی دارد.

وی افزود: علاوه بر این توجه به راهکارهای فرهنگی، پیشگیرانه و ایجاد شغل نقش موثری در کاهش قاچاق دارد.

دلخوش با بیان اینکه قاچاق موجب ضرر و زیان به مردم، اصناف، تولید کنندگان و حکومت می‌شود، تصریح کرد: پدیده قاچاق و قاچاق فروشی به هویت ملی کشور ضربه وارد کرده و تولید داخلی را تضعیف، اشتغال ناسالم را ترویج و اشتغال دائم را محدود می‌کند.

وی گفت: آثار و پیامدهای قاچاق کالا بر اقتصاد کشور شامل تحمیل هزینه‌های ارزی، افزایش هزینه واردات رسمی، خدشه در تصمیمات دولت برای واردات کالاهای اساسی، اختلال در الگوی مصرف جامعه، تضعیف تولیدات صنعتی داخلی و ایجاد تنش در رقابت‌های بازار داخلی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از دیگر پیامدهای قاچاق می‌توان به کاهش فرصت‌های شغلی، تولید سرانه ملی و همچنین درآمد سرانه ملی، تضعیف فرهنگ کار در برابر گسترش فرهنگی اقتصاد پنهان، تضعیف صادرات کالاهای غیر نفتی و تشدید خروج فرآورده‌های نفتی از مرزهای کشور را نام برد.

وی اضافه کرد: تحمیل هزینه‌های ارزی قاچاق کالا خارج از عرصه اقتصاد ملی بوده و ارزی هنگفتی را به دولت تحمیل می‌کند در این زمینه مسیر حرکت اقتصاد ملی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود.

دلخوش بیان کرد: پدیده قاچاق تهدیدی برای تولید کشور بوده و سلامتی و ایمنی اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اگر مردم بطور مستقیم وارد میدان شوند بسیاری از لطمات و ضربات اقتصادی جبران می‌شود.

نماینده مجلس دهم با اشاره به این جمله ورود کالاهای قاچاق باعث سست شدن روحیه کار و تلاش جمعی می‌شود، افزود: قاچاق کالا هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی به کشور آسیب فراوان وارد می‌کند./ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.