×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پیام فرهنگ دوستی گیلانیان باید به شهرهای دیگر تسری یابد

به گزارش میرزا کوچک نیوز،شهاب حسینی شامگاه چهارشنبه که برای حضور در مراسم اکران فیلم «چهارشنبه» با سایر عوامل این فیلم در رشت حضور داشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر، اتفاقات مهم برای نقش اصلی این مجموعه در روز چهارشنبه را علت اصلی نامگذاری این مجموعه اعلام و اظهار کرد: این نامگذاری نیز با هماهنگی عوامل مجموعه اتفاق افتاد.

وی بر لزوم هماهنگی ها در سینمای ایران تاکید و خاطر نشان کرد: این هماهنگی ها نسبت به سال گذشته  افزایش داشته است.

بازیگر فیلم سینمایی چهارشنبه خاطر نشان کرد: ساختار فیلم هایی که با هزینه کمتر ساخته شده و به ‌موفقیت بیشتر دست می یابند یک امتیاز بوده و بهتر است که از هزینه های بی مورد جلوگیری شود.

حسینی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون تمرکز زدایی وقایع هنری از مرکز به شهرستان ها با اظهار موافقت در این مورد بیان کرد: این اتفاق درتمام کشور برای مشارکت شهرستان های کوچکتر و‌حتی روستاها باید اتفاق بیفتد تا همه در فضای فرهنگی جامعه شریک باشیم زیرا همه در لقای یک فرهنگ زندگی می کنیم و باید به یک استاندارد فرهنگی برسیم.

وی گیلان را استانی دارای پتانسیل های فرهنگی زیادی برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت فرهنگی این استان نیز بالاست زیرا گیلان دارای مردمی با فرهنگ غنی دیرین است

بازیگر فیلم سینمایی چهارشنبه گفت: باید تلاش ها برای راضی بیرون رفتن مردم از سینما بیشتر شود و همین  مساله مسئولیت فیلمساز را برای اغنای مردم  بیشتر می کند.

حسینی مقوله های جلب توجه جامعه به موضوعات‌ خاص و ایجاد زمان مفید برای فراغت مردم را مهمترین مقوله سینمای امروز برشمرد و تصریح کرد: گسترش بال خیال پردازی برای تحت تاثیر قرار دادن بعد روحانی مسائل بسیار مهم است.

به گفته این بازیگر، سینما از لحاظ تامین بودجه هنوز به درجه خاصی نرسیده و به همین دلیل رویکرد فیلم ها به موضوعاتی که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد می رود.

حسینی بر لزوم جاودانگی در سینمای ایران تاکید و تصریح کرد: این مساله به بضاعت سینما بستگی دارد و لازم است که طیف های مختلف جامعه مورد توازن و توجه قرار گیرد.

وی با پذیرش این مساله که دنبال سوژه های جدید بودن، سینما را از حالت یکنواختی بیرون می آورد افزود: لازم است که اصالت به تامین منابع  انسانی داده شود و نگاه تیزبین تری باید در این زمینه به خرج داد.

فیلم سینمایی چهارشنبه یک جریان واقعی را در گیلان دنبال می کند و هدف آن حل بحران اعدام پدر یک خانواده است. فیلم سینمایی چهارشنبه در شامگاه چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه و به مناسبت روز پدر با حضور عوامل سازنده ‌و بازیگران این مجموعه در سینما میرزاکوچک رشت اکران شد./مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.