×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
۱۶هزار خانوار صومعه سرائی غربالگری شدند

سید جلال سید محمدی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته ایم و این وضعیت خطرناک و شمار مبتلایان رو به افزایش است .
وی از ممنوعیت برگزاری هرگونه مجالس عروسی و عزا در تالارها و باغ ها و مساجد خبر داد و افزود: دهیاران و شوراها و هیات امنا مساجد و بقاع در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند .
وی اجرای طرح غربالگری را بسیار موثر عنوان و خاطرنشان کرد: جامعه داروخانه های شهرستان در اجرای این طرح ۳۵ هزار ماسک و ۳۰ تب سنج به ارزش ۵۰میلیون تومان کمک کرده اند .
سید محمدی خاطر نشان کرد : ۱۵۰ گروه جهادی سه نفره در اجرای این طرح شرکت دارند که تاکنون ۱۱نفر مشکوک به کرونا را به مراکز بهداشت معرفی کرده اند .

معاون سیاسی فرماندار صومعه سرا در این جلسه گفت : طرح غربالگری هدفمند و موثر در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا است و تمامی نهادها باید همکاری لازم را در اجرای آن داشته باشند .
حیدری با تاکید بر لزوم همکاری اصناف و بازاریان افزود: تعداد بیماران بستری شده در شهرستان دو رقمی شده است و رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیشتر اجرا گردد .
رئیس بیمارستان امام خمینی صومعه سرا درخواست ۵ دستگاه ونتیلاتور را از نیازهای اساسی این بیمارستان عنوان و خاطرنشان کرد: یک نفر فوتی در روز گذشته و ۱۶ بیمار در بیمارستان امام خمینی بستری هستند که وضعیت ۳نفر آنها وخیم است .
دکتر لسانی با اشاره به اینکه بخاطر رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک شاهد کاهش آنفولانزا هستیم افزود: متاسفانه بیماران کرونایی جدید با وضعیت بدتری می آیند از این رو که در اوج کرونا قرار داریم رعایت پروتکل و حفاظت شخصی بر همه واجب است .
رئیس اداره صمت شهرستان صومعه سرا هم گفت : ۳واحد نانوایی به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به تعزیرات معرفی شدند.
محمد نیک صفت با اشاره به اینکه بازرسی ها تداوم بیشتری دارد افزود: ۵۰۰ واحد صنفی برای دریافت تسهیلات ناشی از کرونا در سامانه ثبت ونام کرده بودند که ۴۶۲واحد موفق به دریافت ۵میلیارد و۳۰۰میلیون تومان تسهیلات شده اند و پرونده ۳۸ واحد دیگر در دست بررسی است .
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا نیز در این جلسه از پلمب یک تالارخبر داد وافزود: این تالار به علت برگزاری مراسم عروسی در روز گذشته پلمپ شد .
سید محمد میر باقیان افزود: طی هفته اخیر ۱۱ قلیان سرا پلمب شد و به ۲۴ واحد قهوه خانه و قلیان سرا به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطار داده شده است .

مدیر آموزش و پروش صومعه سرا با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۶هزار دانش آموز در شهرستان مشغول تحصیل هستند افزود: معلمان با تلاش و فداکاری در خط مقدم آموزش قرار گرفته اند و تمام تلاش خود را برای ار آموزش در فضای مجازی گذاشته اند .
حسین بالو افزود: ۱هزار دانش آموز فاقد گوشی و تبلت در شهرستان شناسایی شده اند که آموزش آنها از طریق رسانه ملی و درسنامه و جزوات معلمان انجام می شود .
بالو با اشاره به اینکه نیاز به حمایت خیرین این روزها بیشتر از پیش احساس می شودافزود: ۲۷ دانش آموز شناسایی شده اند که فاقد تلویزیون‌ در منزل هستند و فقط از طریق درسنامه و جزوه مشغول یادگیری هستند .

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.