×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
19 دي پايان مهلت اعتراض رد صلاحيت شدگان

مستندات قانوني افرادي که از سوي هيئت هاي اجرايي احراز صلاحيت نشده اند کتبي به آنها اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز:قائم مقام وزير و سخنگو وزارت کشورگفت : داوطلباني که صلاحيت آنها از سوي هيئت هاي اجرايي احراز نشده است به مدت 4 روز يعني تا پايان وقت اداري شنبه 19 دي مي توانند به هيئت هاي نظارت استان ها مراجعه و اسناد و شکايات خود را ارائه کنند .

حسينعلي اميري در ارتباط تلفني با برنامه گفتگوي ويژه خبري سه شنبه شب شبکه دو سيما افزود: هيئت هاي نظارت هم هفت روز فرصت دارند به اين اعتراضات رسيدگي کنند.

وي گفت : مستندات قانوني افرادي که از سوي هيئت هاي اجرايي احراز صلاحيت نشده اند کتبي به آنها اعلام شده است.

اميري با اشاره به اينکه احراز شرايط نامزدها يکي از مراحلي است که قانون گذار براي انتخابات تعريف کرده است افزود : هيئت هاي اجرايي ، گلوگاه راهبردي نظام انتخاباتي ماست که از معتمدان محلي به نمايندگي از اقشار مردم تشکيل مي شوند.

وي گفت: يکهزار و 63 هيئت اجرايي بر اساس ماده 50 قانون انتخابات، کار احراز شرايط نامزدها رابراي نمايندگي مجلس بررسي کردند .

اميري ادامه داد : بر اساس اين ماده هيئت هاي اجرايي با دو روش به علم مي رسند يکي از طريق مراجع چهارگانه ” ثبت احوال ، نيروي انتظامي ، وزارت اطلاعات و دادستاني کل کشور” همچنين در برخي موارد خود هيئت هاي اجرايي بر اساس بررسي ها و تحقيقات محلي و علم خود اظهار نظر مي کنند .

وي افزود : هر کدام از دستگاه ها و مراجع چهارگانه فوق بر اساس وظايف ذاتي خود عمل مي کنند .

سخنگوي وزارت کشور ادامه داد : آنچه ملاک بررسي سوابق افراد است از مراجع چهارگانه استعلام مي شود و ارزيابي و تطبيق آن بر عهده اعضاي هيئت هاي اجرايي است .

اميري در پاسخ به اين پرسش که آيا حضور افراد در فتنه 88 هم در بررسي صلاحيت ها مد نظر قرار مي گيرد؟ افزود : بر اساس ماده 28 قانون انتخابات،  سوابق کساني که قانون شکني کرده باشند يا نسبت به بيت المال خسارت وارد کرده باشند در ارزيابي ها مدنظر قرار مي گيرند .

وي گفت : امسال همه مراحل ثبت نام را الکترونيکي انجام داديم و اطلاعات ثبت نام شدگان بلافاصله پس از ثبت نام آنها، براي مراجع چهارگانه قابل رويت بوده است و آنها همزمان بررسي ها را آغاز مي کردند.

سخنگوي وزارت کشور افزود: هيئت هاي اجرايي کاملاً مستقل از دولت و وزارت کشور هستند و با توجه به مدارک و مستندات اظهار نظر مي کنند.


منبع:خبرگزاري صداوسيما

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.