×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
افتتاح راه آهن قزوین‌ ـ رشت در نیمه نخست سال ۹۶

به گزارش میرزا کوچک نیوز:محمدعلی نجفی امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مساحت 14 هزار و 700 کیلومتری گیلان اظهار کرد: گیلان دارای 2.5 میلیون نفر جمعیت بوده و سومین استان پر تراکم کشور محسوب می‌شود.

وی به رتبه دوم گیلان با 2.4 درصد جی.دی.پی بین استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: گیلان از طریق دریای خزر با کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان همسایه است.

استاندار گیلان وجود منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی در آستارا را از ظرفیت‌های این استان دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های اساسی برای توسعه گیلان آماده شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در گیلان 2 هزار و 800 مگاوات برق تولید می‌شود، افزود: ظرفیت بنادر گیلان سالانه 11 میلیون تن بوده و به‌زودی به 17 میلیون تن می‌رسد و در چهار سال آینده به 35 میلیون تن افزایش می‌یابد.

نجفی از افتتاح راه‌آهن رشت‌ـ‌قزوین تا پایان دولت یازدهم در شش ماه نخست سال 96 خبر داد و گفت: شهرک صنعتی سفیدرود با 750 هکتار و شهر صنعتی رشت در این شهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نمایندگی توسعه دریایی یادآور شد: دفتر نمایندگی توسعه دریایی گیلان تا سال آینده در استان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه این چهارمین سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان است، گفت: از سال 92 مبلغ 25 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در گیلان انجام و تعداد 650 واحد تولیدی در این مدت افتتاح شده است.

علی منتظری با اشاره به اینکه کار گروه رفع موانع تولید در گیلان تشکیل شده است، تصریح کرد:  مشکلات واحدهای صنعتی در این کار گروه بررسی و برای برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

وی وجود جنگل‌های انبوه، برخورداری از منابع اولیه، برخورداری از سیلوها و مراکز آموزش عالی را از زیرساخت‌های توسعه در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: وجود منطقه آزاد و بندر انزلی با 10 پست اسکله در رونق بازرگانی در گیلان بسیار تاثیرگذار است.

این مسؤول همسایگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر را از ویژگی‌های گیلان در توسعه مبادلات بازرگانی دانست و ادامه داد: واحدهای دارویی، بهداشتی، فولاد و… در گیلان ایجاد شده و تعداد 2 هزار و 600 واحد تولیدی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تن ذخایر معدنی در گیلان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 87 هزار نفر در واحدهای تولیدی گیلان مشغول به کار هستند و دهها واحد فرآوری چای و برنج در گیلان فعال بوده و اکنون گیلان به قطب تولید کیک و کلوچه تبدیل شده است./فارس

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.