×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اهمیت هنر در ترویج سبک زندگی قرآنی

میرزاکوچک نیوز، مائده فلاحتکارضیابری: ابزارهاي هنري، يكي از رساترين، بليغ‎ترين و كاري‎ترين ابزار ابلاغ و تبليغ پيام است، در واقع، هنر نيز يك شيوه بيان است، يك شيوه ادا كردن است، منتها اين شيوه بيان از هر شيوه تبيين ديگر، رساتر، دقيق‎تر، نافذتر و ماندگارتر است.

 

هنر مظهر تجلی حقيقت الهی حضرت حق است و قرآن خود نمونه بارز خلاقيت و شاهكار هنری در حدّ اعجاز است و هنرمند حقيقی، عارفی است كه با توسل به پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصومين(ع)، يافته‌های قلبی خود را در قالب‌هايی چون نقاشی، خوشنويسی، شعر و معماری و رسانه به تصوير می‌كشد.

 

ترويج سبك زندگی اسلامی نيازمند هنر قرآنی بوده و هنر قرآنی زمينه‌ساز سبك زندگی اسلامی است و اگر بخواهيم پرچم‌دار معرفی سبك زندگی نوين اسلامی در دنيا باشيم بايد پرچم هنر قرآنی را در اين كشور با دست هنرمندان اسلامی برافروزيم تا بتوانيم رايحه‌ای خوش از سبك زندگی نوين اسلامی را به مردم هديه دهيم.

 

هنرمندان این مرز و بوم و به خصوص رسانه باید ترویج سبک زندگی قرآنی را در کنار توسعه هنرهای قرآنی به صورت جدی دنبال کنند تا بتوان در جامعه امروزی شاهد سبک زندگی قرانی باشیم.

 

انسان با قرآن است که به نورانیت می‌رسد و این مانوس بودن با قرآن است که انسان را به سمت طاعت و بندگی و در ادامه به نورانیت رهنمون می‌کند، هنر باید به گونه‌ای تبیین شود که عامه مردم به درک خوبی از قرآن برسند و عمل به دستورات قرآن را در زندگی سرلوحه کار خود قرار داده و در زندگیشان هیچگاه از قرآن غافل نشوند.

 

هر قدر جامعه با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی پیوند بیشتری برقرار کند، مشکلات آن کمتر خواهد بود لذا همگی باید بکوشیم تا عامه مردم و به خصوص نسل جوان را بیشتر با قرآن عجین کنیم.

 

قرآن کتاب هدایت زندگی بشر است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق پیدا می کند لذا باید گفت این کتاب آسمانی روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، لذا می‌طلبد هنرمندان وبه خصوص اصحاب رسانه با زبان هنر سعی در ترویج و تبیین سبک زندگی قرآنی در جامعه باشند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.