×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بهره گیری ازفضاهای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

میرزا کوچک نیوز:دکتر حسین اسماعیل‌پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بهبود وضعیت کتابخانه‌های شهرستان اظهار کرد: علت و دلیل این بهبود وضعیت، عمل به تعهدات است. بیش از 90درصد تعهدات شهرداری‌ها و ادارات نسبت به کتابخانه‌های شهرستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه سهم کتاب در سبد خرید خانوارها حتی به درصد هم نمی رسد، افزود: این موضوع در خور شأن جامعه مسلمان که در آن کسب علم به عنوان یک فرضیه بوده نیست.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه وضعیت صومعه‌سرا در این خصوص بهتر از سایر شهرستان‌ها است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

فرماندار صومعه‌سرا به ایجاد کانال کتابخوانی و عضویت مردم و مسئولین در آن اشاره و تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت‌های ادارات و سازمان‌ها در جهت بهبود وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، کتابخوانی و…استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت مدارس خالی از جمعیت دانش‌آموزی به عنوان کتابخانه‌های مشارکتی استفاده کرد، افزود: این مهم نیازمند همکاری آموزش و پرورش است.

 اسماعیل‌پور افزود: در راستای تشویق و ترغیب مردم به ویژه نسل جوان به کتاب و کتابخوانی مسابقات کتابخوانی با موضوع های مختلف روز اعم از انتخابات، اسلام، مباحث سیاسی و… به صورت ماهانه برگزاری شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مهمترین دغدغه یک نویسنده چاپ کتاب است، ابراز کرد: در صورتی که کتابی توسط نویسندگان صومعه‌سرایی با موضوع تاریخ، تمدن، گردشگری و ظرفیت‌های این شهرستان نوشته و تایید شود فرمانداری چاپ آن را بر عهده می‌گیرد.

وی میزان بودجه مربوط به کتابخانه‌ها را در صومعه‌سرا در سال جاری مطلوب دانست و عنوان کرد: امسال دومین سالی است که بیشترین درصد سهم کتابخانه‌ها به شهرستان تعلق گرفته است.  تمام تلاشمان تجهیز کتابخانه‌های شهرستان است.

اسماعیل‌پور با اشاره به ساخت کتابخانه در منطقه تنیان صومعه سرا، افزود: متاسفانه با توجه به اختصاص حدود ۳۰درصدی از کل اعتبارات درنظر گرفته شده برای این پروژه، امسال نیز این پروژه به بهره برداری نمی رسد و نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان اعم از استانی شهرستانی برای تکمیل این پروژه و بهره مند مردم به ویژه جوانان منطقه هستیم.

همچنین در این نشست با قرائت حکم محمدعلی نجفی استاندار گیلان و رئیس انجمن کتابخانه های استان، حسین اسماعیل پور فرماندار صومعه سرا و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان به عنوان رئیس نمونه انجمن کتابخانه های شهرستان های استان گیلان معرفی و انتخاب شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.