×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» برگزار می‌شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز،علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا اظهار کرد: همزمان با ۲۳ اردیبهشت ششمین جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» در روستای صوفیانده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لافند بازی، کشتی گیله مردی، طناب کشی و موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های این جشنواره است، افزود: هر ساله مردم استقبال چشمگیری از این جشنواره دارند.

دبیر برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی گفت: روستای صوفیانده ۲۲ هکتار از باغات توت فرنگی استان را به خود اختصاص داده که در این راستا مقام اول استانی را کسب کرده است.

مهرگان تصریح کرد: ۴۵سال پیش نهال توت فرنگی توسط یکی از اهالی صوفیانده به این روستا آورده شده  و با پیگیری‌های باغداران و رسیدگی به کشت توت فرنگی این محصول یکی از بارزترین محصولات کشاورزی این روستا در سطح استان و کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از جشنواره توت فرنگی می‌تواند نیازهای خانوارهای روستایی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: در فضای برگزاری جشنواره‌ها رونق بازارهای محلی همراه با حضور گردشگران را شاهدیم که سبب توسعه روستایی در مناطق مختلف گیلان شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با یان اینکه یکی از اهداف جشنواره جذب گردشگر، اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر است، اظهار کرد: احیای سنت‌های بومی و محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است./گیل نگار

ساعت برگزاری 14 الی 20

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.