×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
خودمراقبتی بهترین راه مقابله با آنفلوآنزا

میرزا کوچک نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انوش برزیگر امروز با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در گیلان اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا همواره وجود داشته و در شرایط خاص ویروس این بیماری شایع‌تر است.

وی با بیان اینکه بچه‌های یک تا پنج سال و خانم‌های بالای ۶۰ سال و زنان باردار بیشتر در معرض بیماری آنفلوآنزا هستند، تصریح کرد: بیماران عفونی، خونی و کلیوی بیشتر گرفتار این بیماری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مردم نگران بیماری آنفلوآنزا نباشند، خاطرنشان کرد: خودمراقبتی بهترین درمان و پیشگیری در مقابل بیماری آنفلوآنزا است.

وی خوددرمانی را اقدامی ناپسند خواند و گفت: مبتلایان به این بیماری باید زیرنظر پزشک باشند و داروخانه‌ها سرخود واکسن ندهند و هرگونه واکسن باید با تجویز پزشک باشد.

برزیگر وجود بیماری آنفلوآنزا در شرایط زمستانی را دارای فراوانی بیشتر دانست و یادآور شد: بیماران از ماسک و به هنگام عطسه کردن از دستمال استفاده کنند، زیرا بیماری آنفلوآنزا به دو روش مستقیم از طریق عطسه و غیرمستقیم اثر عطسه به فرد دیگر منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در بیماری آنفلوآنزا، متذکر شد: خودمراقبتی بهترین راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از سرایت ویروس به افراد دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان تشکیل جلسه درباره وضعیت بیماری آنفلوآنزا در این نهاد را از جمله اقدام‌ها برای آگاهی‌بخشی به مردم عنوان کرد و یادآور شد: مردم نگران بیماری نباشند و با رعایت بهداشت و خودمراقبتی می‌توان بر بیماری آنفلوآنزا غلبه کرد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.