×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دولت به رفع دغدغه های رهبری در مورد آسیب های اجتماعی اهتمام دارد

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی همایش اخیر استانداران در مشهد بررسی آسیب های اجتماعی بود، خاطرنشان کرد: ترکیب حضور مدیران در این جلسه که اغلب از دستگاه های فرهنگی هستند، نشان دهنده اهمیت والای این بحث است.
وی با اشاره به اینکه حضور در جلسات و صرف ارائه گزارش کافی نیست، افزود: علیرغم اینکه تلاش های ویژه ای در این خصوص در حال انجام است ، اما امسال باید برنامه های عملیاتی تر داشته باشیم .
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه با اقدامات انفرادی به طور قطع به جمع بندی نخواهیم رسید، گفت: دانشگاه ها، مدارس، شهرداری ها و بخصوص دستگاه های فرهنگی نقش ویژه ای در این میان ایفا می کنند .
وی پرداختن صدا و سیمای گیلان به برنامه های تولیدی در بخش آسیب های اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تبلیغات نقشی بی بدیل در کاهش آسیب ها دارد و باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد .
وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار کشور، گیلان در دو سال اخیر در شاخص های عمرانی، اقتصادی و اشتغال رشد چشمگیری داشته، خاطرنشان کرد: رشد این شاخص ها مایه پیشرفت استان خواهد بود اما وضعیت آسیب های اجتماعی رسیدگی مضاعفی را می طلبد .
نجفی کاهش میانگین سن بزهکاری به 14 سال را بسیار نگران کننده دانست و افزود: این وضعیت آسیب های جدی را به خانواده ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها وارد می کند و جامعه متحمل این ضربه سنگین می شود.
وی به اقدامات موثر صورت گرفته در بخش مبارزه با موادمخدر در استان اشاره کرد و گفت: در آسیب های اجتماعی نیز برخوردهای نامناسب از سوی سازمان های غیر تخصصی می تواند ناهنجاری ها را افزایش دهد.
وی با ابراز نارضایتی از مراجعه افراد غیر ساکن از شهرستان های دیگر به داخل استان، ثبت اسناد را مکلف به رسیدگی فوری این بخش کرد و افزود: چطور می شود در شهرستان رودسر میزان ثبت طلاق، دو برابر آمار ازدواج باشد که این امر نمایانگر ورود افراد از استان های مجاور به این شهرستان است و افزایش شاخص ثبت طلاق در استان را در پی دارد.
استاندار گیلان بر ضرورت اختصاص بودجه های فرهنگی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و بهره مندی از فرصت ها تأکید و تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان به اقشار خاص جامعه همچون بهزیستی و کمیته امداد باید در رسیدگی به زیرمجموعه خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تیم های فوتبال استان اشاره کرد و گفت: در استان 47 هیأت ورزشی وجود دارد که باید به هرکدام آنها در قالب های مختلف رسیدگی شود اما برخی رشته ها همچون فوتبال که توجه قشر کثیری از مردم و جوانان را به خود معطوف کرده، باید به صورت ویژه دیده شود.
نجفی با اشاره به اتفاقات تلخ فوتبال گیلان گفت: آسیب سقوط ملوان و داماش برای من و مردم گیلان بسیار سخت و ناراحت کننده بود، هر دو تیم باید قوی تر از گذشته به لیگ برتر برگردند.
استاندار گیلان تاکید کرد: آنهایی که در قبال سقوط این تیم ها مسئول هستند، باید پاسخگو باشند و تکلیفشان روشن شود .
وی با یادآوری اینکه در سفر به مشهد با حضور در اردوی تیم ملوان از نزدیک پای صحبت بازیکنان و عوامل این تیم نشستم، افزود: ملوان تیم شهرستانی و استانی نیست، تمام کشور به ملوان به عنوان تیم ریشه دار نگاه دیگری دارند.
استاندار گیلان ادامه داد: معاونت سیاسی و اجتماعی، ادارات کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و ورزش و جوانان به این بخش ورود جدی کنند و ضمن بررسی مشکلات، مسائل را برای مردم بازگو کنند .
وی افزود: اگر می شد از پوشیدن لباس و حضور در زمین نیز دریغ نمی کردم اما نباید همه بنشینند تا فقط استاندار مشکلات مالی تیم ها را حل کند.
نجفی بر ضرورت تقویت تیم های دیگر استان همچون داماش، سپیدرود و چوکای تالش تأکید و اضافه کرد: بازی امروز سپیدرود نیز حساس است و همه باید برای تشویق تیم به ورزشگاه بروند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.