×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
رسانه ها اثرات مثبتی در روند مشارکت بالای مردم دارند

به گزارش میرزا کوچک نیوز:علی فتح‌اللهی،فرماندار صومعه‌سرا ظهر امروز(3اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه صومعه‌سرا، مهمترین رویداد تعیین کننده در سرنوشت کشور را انتخابات دانست و اظهار داشت: انتخابات یک امری عادی نیست که بخواهیم به صورت ساده از ان عبور کنیم.

 وی با بیان اینکه هر کشوری برای اینکه نشان دهد از چه پایگاه و جایگاه خاص مردمی برخوردار است، غرور  آن را در بحث انتخابات می‌شود مشاهده کرد، افزود: به هر میزان مشارکت بالا رود مقبولیت نظام و دولت بالا می‌رود.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که به این میزان شهید در قضیه ترور داشته باشند، گفت: با تمام مشکلاتی که دشمن برای ایران تراشیده است، اما همچنان مستحکم‌تر از قبل روی پای خود ایستاده‌ایم.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه ایران اسلامی با یک الگوی جدید مدیریت می‌شود و این الگو مورد نظر کشورهای استکباری نیست، تصریح کرد: برای اینکه دشمن ایران را به گونه دیگری تحت فشار قرار دهد مباحث حقوق بشر، هسته‌ای و تحریم‌ها را وسط می‌کشد.

 وی، حقوق بشر را یکی از بارزترین موارد همیشه گفته شده دشمنان دانست وخاطرنشان کرد: وقتی مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند و در تعیین سرنوشت حساس باشند، مطمئنا اثرات این موضوع در آینده خود را نشان می‌دهد.

 فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه این انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در قرآن هم به تعیین سرنوشت به دست خود مردم اشاره شده است.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه یک رأی هیچگاه یک رأی نیست بلکه یک اندیشه و تفکر است، افزود: اگر رأی و اراده مردم برای نظام و حکومت مهم نبود، میلیاردها تومان هزینه و هزاران نفر درگیر این قضیه نمی‌ شدند.

 وی با بیان اینکه مردم نباید اجازه دهند، عده‌ای بخواهند از فضای ایجاد شده سواستفاده کنند و شایستگی‌ها را کنار بگذارند و بر مبنای غیر اصولی گام بردارند، گفت: باید به این باور برسیم به کسی که به  رشد و شکوفایی شهر و روستا و کشور کمک می‌کند، رأی دهیم.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ما موظفیم شرایط را بسترسازی و کاملا بی طرفانه ورود کنیم، تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند اثرات مثبتی در روند مشارکت بالا ایجاد کنند.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه باید فضای بی طرفی را همه فراهم کنیم تا مردم مشارکت بالا داشته باشند ،خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه‌سرا از آغاز ثبت نام یک هزار و 9 نفر ثبت نام کردند.

 وی با بیان اینکه از تعداد مذکور یک نفر انصراف داد، اظهار داشت: در مجموعه سه شهر 88 نفر بودند در روستاها هم 920 نفر ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر روستا انجام داده‌اند.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه از بین یک هزار و هشت نفر ، 974 نفر آقا و 34 نفر خانم بودند، افزود: در شهرها 4 نفر و در سطح روستاها 32 نفر رد صلاحیت شدند.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه افرادی که رد صلاحیت شده‌اند به مدت 4 روز فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند، گفت: 212 شعبه در کل شهرستان آماده اخذ رای است که از این تعداد 37 شعبه شهری و 175 شعبه روستایی می‌باشد.

 وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی اعم از اعضای سر صندوق، نمایندگان فرماندار، هیئت نظارت و هیئت بازرسی و … حدود 3 هزار نفر هستند که در فرایند اجرای انتخابات کمک می‌کنند، تصریح کرد:  تبلیغات بر اساس مواضع قانونی که اعلام می‌شود شروع می‌شود.

 فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: هرگونه تجمع، برپایی جلسات در مکان‌های عمومی نیاز به مجوز دارد، اما در زمان تبلیغات افراد می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید اثرات فرهنگی و درس‌آموزی را برای مردم داشته باشند، اظهار داشت: قلم اصحاب رسانه بسیار تاثیرگذار است و به راحتی می‌تواند مردم را تحت تاثیر قراردهد./شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.