×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
زنگ خطر وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های گیلان

روند افزایشی شمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد و طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 353 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

همچنین 112 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 43 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند و شمار بیماران سرپایی نیز رو به افزایش است.

45 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که 16 نفر از این تعداد بیماران در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شدند لازم به ذکر است که واکسیناسیون از شدت علائم کرونا می‌کاهد.

12 شهرستان استان اعم از شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، صومعه‌سرا، شفت و فومن نیز در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی هستند و احتمال تغییر رنگ به قرمز را دارند.

همچنین طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 5 شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و آمار مبتلایان کرونایی بالایی دارند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شمار کل بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش 3 برابری داشته و در صورت تداوم این روند افزایشی قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی در به‌روز رسانی بعدی رنگ‌بندی‌ها دور از انتظار نیست.

با عادی‌انگاری و آمار بالای مسافرت‌ها به استان گیلان در تابستان امسال پیک پنجم کرونا چندین ماه به طول انجامید و طولانی شدن پنجم در گیلان شمار زیادی از مردم گیلان را قربانی کرونا کرد لذا در صورت طولانی شدن این خیز مجدداً شاهد تلفات بالایی خواهیم بود.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.