×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
قانون انتخابات شوراها نیاز به اصلاح دارد

سیدکاظم دلخوش، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده فعالیت هیات‌های نظارت و اجرایی شهرستان‌ها مشخص شدند و از ۳۰ اسفند ماه تا ۶ فروردین ماه نیز ثبت نام‌ها انجام شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۷ تا ۱۶ فروردین نیز بررسی صلاحیت‌ها انجام شد، افزود: افرادی که رد صلاحیت شده‌‌اند، وضعیت‌شان مشخص می‌شود و براساس وظیفه‌ای که قانونگذار تعیین کرده به موضوع صلاحیت‌ها ورود پیدا کرده‌ایم و نظارت ما استصوابی نبوده است.

وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت ماه کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: استقبال خوبی برای ثبت‌نام در شوراها را شاهد بودیم، البته در برخی از حوزه‌ها به حد نصاب ثبت‌نام برای برگزاری انتخابات شوراها نرسیدیم ولی در مجموع استقبال خوبی شده و تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دلخوش با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر برای شرکت در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند، متذکر شد: از آنجایی که قانونگذار موضوع بررسی صلاحیت‌ها را سهل و آسان گرفته و ما نیز به مر قانون عمل می‌کنیم و براساس چهار مرجع اصلی به موضوع صلاحیت‌ها ورود پیدا می‌کنیم.

به گزارش خانه ملت رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان افزود: در قانون انتخابات ۱۸ مورد ابهام را شاهد هستیم که باید اصلاحاتی در این زمینه انجام شود به خصوص در این زمینه که نظر مراجع چهارگانه قطعی و لازم الاجرا نیست، سبب می‌شود که آرا شخصی افراد در بررسی صلاحیت‌ها موثر باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.