×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
لزوم پایبندی به اخلاق رسانه ای/ رسانه ها باید فضا را به نفع جریان انقلاب مصادره کنند

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، مهدی پارسا در نشست هم اندیشی با اصحاب بسیج رسانه صومعه‌سرا اظهار کرد : امروز فضای مجازی و رسانه‌های مجازی از اهمیت خاصی در دنیای ارتباطی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد گردش آزاد اطلاعات از رسانه های مجازی است افزود گیلان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود که این آمار در استان گیلان ۸۰ درصد می باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز ذائقه مردم و مخاطب این نسبت به دریافت اخبار از رسانه مرجع تغییر کرده است گفت: می توانیم در حوزه رسانه ضمن به روز شدن ، علم استفاده از آن هم بدانیم و یک بسته خبری خوبی را برای مخاطب داشته باشیم.

پارسا با اشاره به اینکه امروز در استان گیلان بیش از ۴۰۰ رسانه در حال فعالیت است تصریح کرد: هر کدام از این رسانه‌ها به سمت جذب مخاطب پیش می‌رود و اگر رسانه‌ای در این فضای رقابتی نتواند مخاطب جذب کند با شکست مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه ها به قدری ضعیف عمل کردند و نتوانستند مخاطب جذب کنند که مخاطب از رسانه‌های محلی و روستایی سر در آورده است خاطرنشان کرد : مخاطبان شاید خیلی از رسانه‌ها سر در نیاورد اما جزء کانال های محلی هستند و اولین روایتی که از این کانال ها نشر داده می‌شود در ذهنشان هک می گردد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با تاکید به داشتن اخلاق رسانه ای اظهار کرد: رسانه باید به اخلاق رسانه‌ای پایبند باشد عمل کند و به دیگران سفارش نماید.

پارسا با اشاره به اینکه برای داشتن اخلاق رسانه ای چند راهکار پیشنهاد می شود افزود: نخستین راهکار این است که آموزش جدی گرفته شود و نهادهای متولی این کار مانند ارشاد خیلی می تواند مثمر ثمر باشد .

وی با تاکید به ارتباط بین رسانه و دانشگاهها گفت :ب توجه به اینکه شهرستان صومعه سرا یکی از شهرهای دانشگاهی استان گیلان محسوب می شود ظرفیت خوبی دارد تا از این ابزار برای رسیدن به آنچه که به عنوان اخلاق رسانه گفته می‌شود استفاده کرد.

پارسا با بیان اینکه در حوزه رسانه جریان رسانه غرب با تمام ظرفیت علیه جمهوری اسلامی کار می کند تصریح کرد اما ما در حوزه رسانه برعکس جریان غرب زیاد اتحاد و انسجام نداریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در اتحاد و همدلی فعالیت کنند خاطرنشان کرد: تا رسانه پای کار نباشد خیلی از مشکلات حل نمی گردد.

پارسا با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است افزود : این فرمایش رهبر معظم انقلاب نشان از ساختار و اهمیت فضای مجازی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه باید فضا را به نفع جریان انقلاب مصادره کند گفت : امروز گفتمان انقلاب نیاز به یک رسانه مجهز به اصول و آرمانهای انقلاب دارد و رسانه ای در چارچوب انقلاب موفق است که حرف مقام معظم رهبری و مردم را به گوش دیگران برساند.

پارسا پارسا تصریح کرد رسانه باید صادرکننده اخلاق اصول و ارزش ها به سایر نقاط جهان باشد.

خبرنگار:عباس احمدزاده

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.