×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
هزینه تولید بیش از درآمد برای کشاورزان شمالی است

به گزارش میرزا کوچک نیوز،نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه کوچک بودن اراضی کشاورزی عاملی برای مهاجرت کشاورزان شمالی است،گفت:بازار کشاورزی حاشیه دریای خزر مقصد مناسبی برای محصولات کشاورزی شمال کشور است.

سیدکاظم  دلخوش اباتری در گفت و گو با  خبرگزاری خانه  ملت درباره صادرات  محصولات کشاورزی  استان های شمالی به کشورهای  حاشیه  دریایی خزر، گفت:بازارهای خاورمیانه  و حاشیه دریای خزر  می توانند مقصد مناسبی  برای محصولات  کشاورزی ما به شمار آیند  و این درحالی  است که محصولات کشاورزی  باید در گام نخست با شناسنامه و برند اختصاصی  با استفاده از صنایع تبدیلی  مدرن صادر شوند.

هزینه  تولید بیش از درآمد  برای کشاورز است 

نماینده  مردم  صومعه سرا در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه  یکی از دلایل مهاجرت کشاورز  در استان های شمالی، کوچک بودن اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: برخی  از کشاورزان  شمالی باتوجه به مقیاس کشت و هزینه تولید نمی توانند درآمدی کسب کنندکه  جوابگوی امرار معاش شان  باشند.

وی با بیان اینکه هزینه تولید بیش از درآمد برای کشاورز است؛بنابراین بدیهی  است که صنعت کشاورزی نمی تواند مقرون به صرفه باشد،تصریح کرد: زمینه کاشت ،داشت و برداشت محصول در استان های شمالی بسیار مهیا  است؛اما متاسفانه تغییرات کاربری اراضی کشاورزی کاهش تولیدات کشاورزی را درپی دارد.

دلخوش، افزود:برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی ما نیازمند بسته بندی و صنایع تبدیلی مدرن هستیم  و این درحالی است که  باید محصولات کشاورزی  زمانی صادر شود که دارای  استاندارهای بین امللی  از جنس بسته بندی  مدرن  باشند.

نماینده  مردم صومعه سرا در مجلس  با بیان اینکه 3میلیون 200 هزار تن  مصرف برنج  در کشور  داریم،افزود: با توجه  به نیاز کشور به برنج ،بدیهی  است که در  مقطع  کنونی  واردات  داشته باشیم؛زیرا اراضی کشاورزی مقیاس کوچک دارند و به همین علت  میزان تولید برنج  نمی تواند  افزایش  مناسبی داشته باشد./خانه ملت

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.