×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
هشت نفر از ثبت‌نام کنندگان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: تا کنون هشت نفر از ثبت‌نام کنندگان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان، محمد احمدی‌پور با بیان اینکه مهلت 10 روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس امشب در هیئت‌های اجرایی پایان می‌یابد، اظهار داشت: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان فردا توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی با استعلام از مراجع چهارگاه و مستند به قانون انجام می‌پذیرد، گفت: فرمانداران و هیئت‌های اجرایی طبق قانون موظف هستند براساس مستنداتی که قانونگذار مؤثر در عدم صلاحیت می‌داند اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان بیان کرد: براساس قانون فرمانداران و بخشداران مکلفند نظریه‌ رد صلاحیت هیئت اجرایی را با ذکر استناد قانونی ظرف مدت یک‌روز تعیین شده اعلام کنند.

احمدی‌پور افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشت اعتراض  از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهار نظر درباره صلاحیت کلیه‌ داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به‌مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: از تاریخ 27 دی ماه تا 16 بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درباره کلیه‌ داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی بیان کرد: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأئید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

احمدی‌پور با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان همزمان با سراسر کشور از 28 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه 4 دی ادامه یافت، اظهار کرد: در مدت مهلت هفت روزه، ثبت نام 366 نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان قطعی شده بود و پس از پایان ثبت‌نام تا روز یکشنبه سیزدهم دی ماه 8 نفر از داوطلبان انصراف دادند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.