×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پروژه های ICT گیلان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز:محمدعلی نجفی، استاندار گیلان عصر دیروز در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اجرایی شدن برجام، اظهار کرد: بهار امسال پس از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای رئیس جمهور به گیلان سفر کرد و امروز خوشحالیم که همزمان با اجرایی شدن برجام جلسه شورای اداری استان را تشکیل داده ایم.

وی این پیروزی را مرهون هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب، سیاست های موفق رییس جمهور و تلاش های خستگی ناپذیر تیم دیپلماسی دولت دانست و افزود:طبق قولی که دکتر روحانی به مردم در سال ۹۲ داده بود، پیروزی هسته ای جمهوری اسلامی ایران و رفع تحریم ها در دولت تدبیر و امید محقق شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای آسایش و رفاه ملت ایران است، تصریح کرد: امروز شاهد پیروزی هستیم که ضمن رفع چالش های کشور در مسائل سیاسی و دیپلماسی در بحث اقتصادی نیز موفقیت هایی را در پی داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتباط نظام بانکی کشور که سال‌های گذشته با نقاط مختلف دنیا قطع شده بود پس از اجرایی شدن برجام دوباره برقرار می‌شود، اضافه کرد: این دستاوردها به میمنت مقاومت، ایثار و گذشت مردم عزیز ایران اسلامی و درخشش حضور کشور در صحنه های دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه های دولت تدبیر و امید شیرینی این پیروزی همیشه به کام مردم ایران بماند، گفت: به برکت دولت تدبیر و امیدگیلان در فضای کسب و کار رتبه اول را کسب کرده و جزء استان های امن با محیطی آرام در کشور است.

دکتر نجفی با اشاره به آمار تکان دهنده بیکاری در گیلان طی سال های ۹۱ و ۹۲ ، افزود: گیلان در آن سال ها رتبه دوم بیکاری را در کشور داشت، در حال حاضر از رتبه دهم عبور کرده و وضعیت اشتغال روبه بهبود است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تورم گیلان ۱٫۵ تا ۲ درصد از کل کشور کمتر است، گفت: در بخش های عمرانی همچون راه روستایی،آب روستایی،گاز از میانگین کشوری ۱۲ تا ۱۴ درصد عقب تر بودیم که در حال حاضر خوشبختانه به متوسط کشور نزدیک شدیم.

وی با اشاره به اینکه  در بخش گاز با استفاده از بند ق تبصره ۲ بودجه در حال حاضر جزء برترین های کشور هستیم، .یادآور شد: در دهه فجر امسال پروژه های زیرساختی استان در بخش ICT  را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

دکتر نجفی به حضور قوی و پررنگ احزاب و جنا  ها با علاقمندی خاص در انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: فرایند انتخابات در گیلان تاکنون به گواه وزارت کشور با کمترین تنش و تاخیر در کارها در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار کمک همه آحاد جامعه برای ایجاد فضای انتخابات رقابتی در برگزاری انتخابات در کشور شد و افزود: امیدواریم همه مردم با اندیشه و سلایق مختلف با عشق و علاقه به نظام و انقلاب در انتخابات ۷ اسفند حضوری پرشور داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه از فریدون نوزاد پیشکسوت مطالعه و بررسی در فرهنگ و تمدن گیلان تقدیر شد.ئهمچنین در راستای تقدیر از احیا کنندگان بایگانی های راکد دستگاه های دولتی استان از استانداری گیلان و چند دستگاه اجرایی تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم از قدیمی ترین نقشه ایران و قرآن خطی موجود در گیلان رونمایی شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.