×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
آمریکا در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده است/ مقام معظم رهبری قوت قلب ملت‌های مظلوم جهان است

به گزارش میرزا کوچک نیوز،سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دقایقی پیش در اجلاسیه امور ایثارگران نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: خدا را شاکرم که به این بنده ناچیز و جا مانده از قافله شهیدان توفیق حضور در این جمع نورانی را داد.

وی با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدای گیلان افزود: تلاش برگزارکنندگان کنگره قابل قدردانی است.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: گیلان به عنوان قطب فرهنگی، تمدنی و علمی و اقتصادی درخشیده و میرزا کوچک نماد غیرت و استقلال‌طلبی و آزادیخواهی مردم این استان است.

وی نقش رزمندگان گیلان در هشت سال دفاع مقدس را حماسه‌ای بی‌مانند خواند و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد صلابت ایمان و شجاعت فرزندان گیلان بودیم.

رحیم‌صفوی اضافه کرد: وجود هشت هزار شهید، 22 هزار جانباز و دو هزار و 600 آزاده قهرمان نشان‌دهنده قدرت جهادی جوانان گیلان بوده و این استان قهرمان‌پرور است.

وی با درود به مادران دلاورپرور گیلان، گفت: مادران این سرزمین چنین دلاورمردانی را در دامن پر مهر و محبت خود پرورش داده‌اند و بنده افتخار می‌کنم از شهدای گیلانی بگویم که در دفاع 34 روزه خرمشهر و سر پل ذهاب نقش‌ محوری آفریدند.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، با اشاره به اینکه نقش رزمندگان گیلان در دفاع مقدس موجب شد تا صدام از دو لشکر برای تصرف خرمشهر استفاده کند، افزود: این امر 34 روز طول کشید.

شجاعت رزمندگان گیلان در دفاع مقدس

وی اظهار کرد: عراقی‌ها در سال 1990 به مرز کویت حمله کردند و پس از هفت ساعت آن را به تسخیر خود درآوردند، اما جوانان برومند گیلان فاصله شلمچه که 15 کیلومتر بیشتر نیست را به مدت 34 روز مقاومت کردند و مردم ایران با تکیه بر ائمه (ع) و جوانان، صدام را از خاک کشور بیرون کردند.

رحیم‌صفوی با بیان اینکه ملت‌های تمدن‌ساز در طول تاریخ عزت ملی و هویت خود را حفظ می‌کنند، خاطرنشان کرد: هویت ملی مجموع عقاید و رفتار اجتماعی است که در نهایت موجب شکل‌گیری نظام سیاسی در کشور می‌شود.

وی ملت ایران را مدافع هویت اسلامی، عزت و استقلال کشور دانست و تصریح کرد: ملت ایران امنیت پایدار را در محیط پیرامون کشور خود ایجاد کرده است.

این مقام مسئول برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان را موجب حفظ و ترویج هویت اسلامی در جامعه دانست و یادآور شد: شهدا به ما نیازی ندارند، اما دولت وظیفه دارد مانند شهدا صادقانه و خالصانه برای برطرف کردن مشکلات مردم عمل کند.

وی پیام شهدا را مقاومت و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و اهداف با تکیه بر منابع انسانی و داخلی عنوان کرد و گفت: می‌توانیم با عمل به پیام شهدا بر مشکلات از جمله تحریم‌ها پیروز شویم.

امید بستن به قدرت‌های بیگانه حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست

رحیم‌صفوی با تصریح بر اینکه امید بستن به قدرت‌های خارج حلال مشکلات اقتصادی ما نیست، خاطرنشان کرد: عقل حکم می‌کند فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را عملیاتی کنیم.

وی به سهم گیلان در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: وسعت گیلان 1.5 برابر لبنان بوده و جمعیت بیش از 220 میلیون نفری در کشورهای حاشیه دریای خزر به محصولات این استان نیاز دارند و با تنشی که بین ترکیه و روسیه به وجود آمده، گیلان بهترین مسیر صادرات به روسیه محسوب می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با اشاره به اینکه روسیه به تنهایی 150 میلیون نفر جمعیت دارد، یادآور شد: امیدواریم گیلان در برنامه پنج‌ساله تبدیل به استانی پیشرو شود و این استان به برکت هشت هزار شهید و جوانان می‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد.

وی فرهنگ شهدا را الهام‌بخش خواند و گفت: شهدای گمنام الگوی انسان مطلوب است و می‌توانند اسوه ملت‌های اسلامی باشد، اما فرهنگ غربی فاقد پیام الهام‌بخشی برای بشریت است.

رحیم‌صفوی افزود: فرهنگ استقلال‌طلبی و آزادیخواهی شهدای ایران می‌تواند نقطه عطفی برای ساختن تمدن اسلامی جدید در کشور و الهام‌بخش برای جهان اسلام باشد و مردم شجاع گیلان با وفاداری به اسلام، قرآن و آرمان‌های امام راحل و امام خامنه‌ای به عنوان سرمایه و مؤلفه اقتدارآفرین برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ آماده‌تر هستند.

وی مردم گیلان را دارای ظرفیت بزرگ برای برطرف کردن چالش‌های نظام دانست و متذکر شد: حمایت ملت از دولت خدمتگزار در اقتصاد مقاومتی موجب پیروزی دولت و ملت می‌شود تا از این گردنه تاریخی برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ‌تر عبور کنیم.

این مقام مسئول اعزام یک‌هزار کامیون کمک‌های مردم گیلان به جبهه‌های دوران دفاع مقدس را نشانه روحیه بسیجی و ایمان مردم این استان برای نبرد با دشمنان ذکر کرد و یادآور شد: جنگ در منطقه فاو 70 شبانه‌روز طول کشید و رزمندگان ما خستگی‌ناپذیر بودند و لشکر صدام را شکست دادند.

به گفته وی، جوانان رزمنده با فکر برتر طراحی عملیات‌ها را انجام دادند و هنر رزمندگان در دفاع مقدس موجب ایجاد امنیت پایدار در کشور شد.

انتقال روحیه مقاومت به یک‌میلیارد و 600 میلیون مسلمان

رحیم‌صفوی با بیان اینکه اکنون نوبت مدیران کشوری است که مشکلات مردم را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: مکتب مقاومت در منطقه در حال به پیروزی رسیدن است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ایران مکتب مقاومت را در منطقه شکل دادند، گفت: مقاومت، مردم افغانستان را بر قوای شوروی سابق پیروز کرد و اکنون روحیه مقاومت به یک‌میلیارد و 600 میلیون نفر مسلمان رسیده است.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با تأکید بر اینکه آمریکا در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم جنگ نیابتی در منطقه علیه سوریه و عراق به شکست منجر شود.

وی آوارگی 9 میلیون نفر در عراق و سوریه و کشته شدن 300 هزار نفر مردم سوریه را حاصل جنگ نیابتی سردمداران آمریکایی و رژیم صهیونیستی دانست و متذکر شد: امیدواریم مکتب مقاومت موجب پیروزی در عراق، سوریه، بحرین و یمن مظلوم شود.

رحیم‌صفوی به حمایت ایران از سوریه اشاره کرد و یادآور شد: حمایت معنوی، سیاسی و مشاوره نظامی ایران برای مقابله با تروریست‌ها به دلیل این است که قبل از اینکه به مرزهای ما برسند آنها را از بین ببریم.

وی با بیان تصریح بر اینکه در نبل و الزهرا در سوریه هزاران نفر شیعه در اسارت بودند و رزمندگان گیلانی آنها را آزاد کردند، بیان کرد: تجربه دفاع مقدس به مردم عراق و سوریه منتقل شده و با تصویب مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی کمک‌های معنوی به عراق و سوریه انجام می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، مقام معظم رهبری را قوت قلب ملت‌های عراق، یمن، لبنان، فلسطین و… خواند و خاطرنشان کرد: رهبری با تقوا، شجاع و آینده‌نگر داریم و به وجود ایشان افتخار می‌کنیم./فارس

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.