×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
استعفای اعضای هیئت نظارت لاهیجان باعث اختلال در روند انتخابات نمی‌شود ‌

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از تسنیم سید کاظم دلخوش صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به استعفاء دسته جمعی هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان لاهیجان اظهار داشت: 10 نفر از 11 عضو این هیئت در اعتراض به تایید صلاحیت برخی از کاندیداهای شورهای اسلامی لاهیجان استعفا دادند.

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان گیلان با تاکید بر اینکه در شهرستان لاهیجان برخی از پرونده‌ها نقض داشته است ابراز داشت: برخی از پرونده‌های کاندیداهای شورهای اسلامی شهرستان لاهیجان استعلام مراجع چهارگانه را نداشت.

دلخوش با بیان اینکه شورای عالی نظارت بر انتخابات در گیلان نمی‌تواند براساس نظرات شخصی و سلیقه‌ای اعمال نظر کند تصریح کرد: از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان گیلان همواره اعلام شد که مطیع نظر مراجع چهارگانه است.

وی با اشاره به اینکه در این موارد یا باید نظر مراجع چهارگانه را مد نظر قرار داد و یا باید با تکیه بر نظرات سلیقه ای عمل کرد اظهار داشت: نظرات سلیقه‌ای در این حوزه نظرات اکتسابی محسوب می شود و از سوی قانون‌گذار منع شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه  شورای عالی نظارت بر انتخابات حق وارد شدن به زندگی شخصی افراد را ندارد خاطرنشان کرد: نظرات هیئت نظارت شهرستان نفی کننده نظرات هیئت نظارت استان نیست و شورای عالی نظارت بر انتخابات استان با دید وسیع‌تر به مسائل نگاه می‌کند.

وی اعمال نظر شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان گیلان را حق این شورا عنوان کرد و افزود: استعفای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان لاهیجان باعث اختلال در روند انتخابات نمی‌شود.

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان گیلان تصریح کرد: شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان به‌طور قطع با توجه به اختیارات قانونی که دارد افراد جدید را برای این هیئت جایگزین می‌کند و روند انتخابات در این شهرستان به‌درستی پیش می‌رود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.