×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اسلام «توحید» را عامل وحدت می‌داند / تفکر غرب مانع وحدت

امام جمعه رشت گفت: اسلام عامل وحدت را توحید و خداپرستی و اعتقاد به انبیای توحیدی می‌داند.

به گزارش میرزا کوچک نیوز از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: در ایام ولادت پیامبر اعظم محمد (ص) و فرزند برومند ایشان امام صادق (ع) که مقارن با ولادت حضرت مسیح (ع) است، قرار داریم.

وی درباره عوامل و موانع وحدت، افزود: در دنیای امروز «نژاد» یکی از عوامل وحدت است و گروهی خود را از نژاد برتر می‌دانند، جنگ جهانی به خاطر نژادپرستی از آلمان آغاز شد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خود را از نژاد برتر می‌داند، افزود: این همه مصائب را علیه فلسطینی‌ها ایجاد کردند و صهیونیست غده سرطانی در منطقه است.

وی رژیم صهیونیستی را منشأ فساد در خاورمیانه و دنیا دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال بهره‌کشی از انسان‌ها است.

قربانی با بیان اینکه اسلام بهره‌کشی از انسان‌ها به بهانه نژاد برتر را نمی‌پذیرد، ادامه داد: «رنگ پوست» از دیگر عوامل امتیاز انسان‌ها در دنیا مطرح شده و سفیدپوستان خود را از سیاه‌پوستان برتر می‌دانند.

وی گفت: اکنون با وجود اینکه رئیس جمهور آمریکا سیاه‌پوست است، اما روزانه و هفتگی سیاه‌پوستان آمریکا مورد اذیت و آزار و کشتار قرار می‌گیرند.

امام جمعه رشت یکی دیگر از عوامل برتری را «زبان» دانست و یادآور شد: اکنون برخی انسان‌های بی‌خرد انسان‌های بزرگ و خردمند را بشر نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه برخی منطقه جغرافیایی را دلیل برتری می‌دانند و برای دیگر مناطق احترامی قایل نیستند، خاطرنشان کرد: این طرز تفکر غرب اکنون در جامعه وجود دارد و اسلام عوامل مذکور را به رسمیت نمی‌شناسد.

قربانی اظهار کرد: آنچه که اسلام روی آن تأکید دارد و عامل وحدت می‌داند، کلمه توحید، خداپرستی و اعتقاد به انبیای توحیدی است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) مراقب بود بین مسلمانان اختلاف ایجاد نشود، افزود: قرآن می‌فرماید چنگ زنید به ریسمان خدا و متفرق نشوید.

امام جمعه رشت گفت: تعداد هفت هزار نفر مردم مظلوم یمن توسط عربستان به شهادت رسیدند در حالی که آنها مسلمان هستند اما تقوا ندارند و سوریه و عراق را ویران کردند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان به جان همدیگر افتادند و رژیم صهیونیستی و آمریکا را رها کردند، اضافه کرد: قرآن علاج مسلمانان را وحدت می‌داند و پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان ریسمان خداوند برای وحدت هستند.

قربانی تعصب را از موانع وحدت عنوان کرد و یادآور شد: سو‌ءتفاهم و جهالت و نادانی از موانع وحدت بوده و هفته وحدت به این دلیل است که به دنبال کشتار و ستیز نیستیم اما نمی‌توانیم نسبت به عده‌ای که به مسلمانان حمله می‌کنند بی‌تفاوت باشیم.

وی درباره برگزاری جشن هفته وحدت در تالش گفت: جشن هفته وحدت در تالش با شکوه برگزار شد و مردم این شهرستان مسئولان را در قلب خود جای می‌دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه بیگانگان برای غارت منابع مردم منطقه اختلاف ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا در یک مرحله 14 میلیارد دلار اسلحه به عربستان فروخته است.

وی در ادامه به ولادت مسیح پیامبر (ع) اشاره کرد و گفت: امروز میلاد حضرت مسیح (ع) پیامبر رحمت است و این میلاد فرخنده را به دنیا تبریک می‌گوییم و از مسیحیان می‌خواهیم با رژیم صهیونیستی رابطه نداشته‌باشند زیرا مسیح (ع) ظلم‌ستیز بود.

قربانی افزود: میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) را در پیش داریم و اهل تسنن و شیعه برای پیامبر (ص) جشن می‌گیرند.

وی به شهادت جمعی از فرزندان علامه زکزاکی در نیجریه و شهید قنطار در سوریه اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام سبب ننگ ارتش نیجریه و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه رشت ادامه داد: علامه زکزاکی 10 میلیون نفر را به اسلام دعوت کرد اما تاکنون 6 نفر از فرزندان او را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه سمیر قنطار مدت 30 سال در زندان رژیم صهیونیستی بود و پس از آن مبادله شد، تصریح کرد: باید او را قهرمان مقاومت بشناسیم و رژیم صهیونیستی را در شهادت سمیر قنطار مسئول می‌دانیم.

عده‌ای هنوز به دنبال بازگرداندن فتنه هستند

قربانی به حوادث فتنه 88 اشاره کرد و متذکر شد: در 8 و 9 دی سال 88 برخی فریب انقلابیون گذشته را خوردند و در خیابان‌ها عکس امام (ره) را پاره کردند و تعجب می‌کنم عده‌ای هنوز به دنبال بازگرداندن فتنه‌گران هستند.

وی با محکوم کردن حامیان فتنه، خاطرنشان کرد: ملت ایران و مردم گیلان با بصیرت در صحنه حاضر شدند و فتنه را محکوم و خنثی کردند.

امام جمعه رشت در بحث برجام گفت: آمریکا از طرفی می‌خواهد برجام را اجرا کنیم و از طرفی طرحی را در کنگره تصویب کرده که مخالف برجام است.

وی افزود: جان کری می‌نویسد وزیر امور خارجه عزیز ایران، اما نمی‌داند محمدجواد ظریف مقابل دبه آمریکا ایستاده‌است.

برجام با دبه‌های آمریکا اجرایی نمی‌شود

قربانی دبه دوم آمریکا را اعمال تحریم علیه لبنان دانست و تصریح کرد: دبه سوم آمریکا پرتاب موشک عماد توسط ایران و دبه چهارم برداشت از منابع ایران در این کشور است و اگر آمریکا بخواهد با دبه برجام را تحقق ببخشد دیگر از برجام خبری نیست.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: 800 نفر برای خبرگان ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام مجلس ادامه دارد و از ثبت‌نام کنندگان تشکر می‌کنم اما مردم باید افراد شایسته را به هر دو مجلس بفرستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه شورای نگهبان اجازه ندهد افراد نفوذی وارد دو مجلس شوند، خاطرنشان کرد: برای مجلس شورا نباید نگاه جناحی باشد.


منبع:خبرگذاری فارس

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.