×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اولین سایت کودک و نوجوان کشور در صومعه سرا افتتاح شد

به گزارش میرزا کوچک نیوز:علیرضا حاجیان زاده در حاشیه مراسم افتتاح اولین سایت کودک و نوجوان کشور که عصر چهارشنبه در شهرستان صومعه سرا به بهره برداری رسید در جمع خبرنگاران گفت: ۹۳۷ مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان درکشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۱۵ مرکز به صورت سیار، افزود: این مراکز که به صورت ماشین های مجهز به کتابخانه و مربیان همراه هستند در روستاها و مناطق مرزی دور دست حضور می یابند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به فعالیت۵۳ مرکز پستی، خاطرنشان کرد: این مراکز مربوط به روستاها و مناطقی بوده که نمی توانند از مرکز سیار استفاده و به همین دلیل کتابها از طریق پست ارسال می شود.

وی مابقی را جزء مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان اعلام کرد و یادآورشد: در این مراکز ۴۲ فعالیت فرهنگی و هنری صورت گرفته و مربیان نیز برای آموزش کودکان و نوجوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها در این مراکز حضور می یابند.

ساماندهی سالن های سنمایی کودک و نوجوان

حاجیان زاده در ادامه به ۱۰۰ سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۶۰ سالن این وزارتخانه نیز شناسایی شده که در حال بازسازی و فراهم کردن امکانات دیجیتال و صوت دالبی برای اکران فیلم های سینمایی کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دارای آرشیو بسیار خوبی از فیلم های سینمایی انیمیشن و زنده  است، تصریح کرد: این آرشیو شناسایی و درحال بازسازی بوده و ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد اکران فیلم های سینمایی کودک و نوجوان در سالن های این مرکز خواهیم بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: این مرکز به حوزه سینمایی کودک و ساخت انیمیشن و فیلم های سینمایی نیز توجه ویژه داشته و در حال حاضر نیز در حال ساخت یک فیلم سینمایی به کارگرادانی محمدعلی طالبی است.

به گفته این مسئول چند فیلم سینمایی نیز در حال تدوین و آماده سازی فیلمنامه بوده که در سال ۹۵ به بازار سینمایی کودک و نوجوانان عرضه می شود.

ساماندهی فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان اولویت کاری کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در حوزه فناوری نوین نیز در حال فعالیت هستند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۵۰سال سابقه فعالیت داشته که اکثر فعالیت های آن به صورت سنتی است.

وی حضور در حوزه فناوری های نوین را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری علاوه بر فعالیت های سنتی خود به فناوری روز دنیا نیز ورود پیدا کرده است.

حاجیان زاده به تولید ۱۵ کتاب الکترونیکی نیز اشاره و تصریح کرد: ۳۵ بازی رایانه ای ساخته و پرتال کودک و نوجوان نیز در حال ساخت بوده که بزودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پرتال پاسخگوی بسیاری از نیازهای کودکان و نوجوانان و خانواده های است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بحث « IPTV»که همان تلویزیون اینترنتی کودک و نوجوان بوده وارد شده و مقدمات اولیه فعالیت این تلویزیون فراهم شده است.

ضرورت ایجاد سایت کودک و نوجوان در کانون های سراسر کشور

حاجیان زاده در ادامه با افتتاح اولین سایت کودک و نوجوان کشور در شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و افزود: استان گیلان دو سایت کودک آماده کرده که امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دو مرکز زمینه مجهز شدن سایر مراکز کشور شود، یادآود شد: مجهز شدن کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان بسترهای مناسب برای آموزش مهارت های کامپیوتری و بازی های رایانه، استفاده سالم و مناسب از سایت های آموزشی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به سفارش ساخت اپلیکیشن های مخصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: ورود به این عرصه یکی از اولویت های سال جاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

همچنین در حاشیه این مراسم از بازی رایانه ای «مبارزان جنگل» نیز رونمایی شد./مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.