×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
بازارچه محلی و مجتمع تفریحی در لیفشاگرد افتتاح میشود

 سیدجلال سیدمحمدی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با نهم دی ماه از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی گیلان بازدید به عمل آمد و قول‌هایی داده شد اظهار کرد: مقرر شد بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال ارزان در این مرکز راه‌اندازی شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اکنون اولین طرح الگویی در استان گیلان همزمان با هفته دولت در شهرستان صومعه‌سرا افتتاح می‌شود افزود: مرکز آموزش پردیس غرب استان گیلان (لیفشاگرد) به بازارچه محلی و مجتمع اقامتی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی این مرکز اختصاص داده شده است گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با اولویت جوانان بومی از جمله اهداف راه‌اندازی این طرح است.

سیدمحمدی با بیان اینکه دهیار دهستان تولم از سال 92 پیگیر وضعیت این مرکز آموشی است تا بتوانند آن را به مکانی برای ایجاد درآمد پایدار تبدیل کنند تصریح کرد: اکنون از ماده 58 اعتباراتی اختصاص دادیم و پیگیری‌های دهیار و مردم این منطقه محقق شد.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: واگذاری مغازه‌های این مرکز به جوانان بومی برای ایجاد اشتغال ارزان باید در اولویت باشد.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال ارزان و پایدار در روستاها و استفاده از ظرفیت تولیدات کشاورزان، می‌تواند به چرخش اقتصادی و توسعه پایدار در روستاهای بخش تولمات کمک شایانی کند که در این راستا، طرح از مزرعه تا سفره را در دستور کار قرار دادیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه عرضه‌ تولیدات پشتیبان‌محور محصولات کشاورزی منطقه با عنوان «از مزرعه تا سفره» در این مجتمع راه‌اندازی می‌شود افزود: موسسه تولیدات روستایی پشتیبان محور، آموزش صفر تا صد قارچ، آلووِرا، پرورش گل محمدی، گل‌های زینتی، ماهیان زینتی، گیاهان داروئی و … را به افراد و جوانان جویای کار آموزش می‌دهد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه پس از آموزش به افراد جویای کار، مغازه‌های این مرکز به کسانی که آموزش دیده‌اند واگذار می‌شود گفت: با دریافت اجاره بهای بسیار اندک، محصولات آنان توسط موسسه تولیدات روستایی پشتیبان محور و سایرین خریداری و به بازار عرضه می‌‌شود.

وی تصریح کرد: طبقه دوم به سوئیت‌های اقامتی برای مسافران و گردشگران تخصیص داده‌ شده که دارای آشپزخانه مرکزی، تلویزیون مجزا برای هر سوئیت و سایر امکانات است و سالن بزرگی که در طبقه‌ی دوم این مرکز قرار دارد، در صورت درخواست متقاضیان برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک، با پارتیشِن‌بندی، بین متقاضیان تقسیم می‌شود.

سیدمحمدی خاطرنشان کرد: با راه‌‌اندازی این مرکز، هم دهیاری لیفشاگرد به درآمد پایدار و ثابتی دست می‌یابد و هم برای جوانان منطقه، اشتغال ارزان ایجاد می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.