×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
برخورد جدی دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری میرزاکوچک نیوز به نقل از عصر گیلان از صومعه سرا هادی بشری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه مصادف با شهادت آیت الله بهشتی بنیان گذار و پایه گذار دستگاه قضائی است.

وی در ادامه گفت:کل ورودی های پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه‌ سرا از تیر ماه سال 1400 الی 1401 بالغ بر 9 هزار و 400 عدد پرونده بود که از تعداد فوق 9 هزار و دویست عدد آن تعیین تکلیف و مختومه و الباقی در حال رسیدگی می باشد.

وی گفت: رفع تصرف از اراضی ملی در راستای تبصره ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع سال ۱۴۰۰ ، ۵۵هزار ۷۸۰ مترمربع و در سال 1401 ، ۱۳هزار۸۰۳ مترمربع خلع ید گردید.

دادستان صومعه سرا با بیان اینکه در برخورد با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تبصره2ماده10 قانون مذکور تعداد 16 فقره در سال 1400 تشکیل شد، اظهار کرد: پنجاه و هشت هزار و سیصد و پنجاه مترمربع از اراضی مذکور آزاد و احکام قلع و قمع اجرا شده 4فقره به مساحت سه هزار و چهارصد و بیست و شش ‌مترمربع و در سال1401 احکام قلع و قمع اجرا شده سه فقره و مساحت آزاد شده چهار هزار و هفتصد مترمربع می باشد.

هادی بشری همچنین در ادامه گفت: ادارات صومعه سرا در خدمات رسانی به مردم با تمام جدیدت کار کنند، اگر اداره ای کوتاهی کند به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و عذر آن اداره خواسته می شود.

وی تأکید کرد: دستگاه قضائی در شهرستان صومعه سرا با مفاسد اقتصادی و مالی به شدت برخورد خواهد کرد.

بشری در ادامه تصریح کرد: احیای کارخانه ابریشم مستلزم حمایت دستگاه‌های اجرایی است، تا بتوانیم موانع احتمالی موجود را برطرف کنیم و در آینده شاهد افزایش نیرو باشیم.

دادستان صومعه سرا تصریح کرد: جامعه خبری و رسانه ها چشم بینای مردم و بازوان پر توان دستگاه های اجرایی می باشند بطوریکه از نگاه هنرمندانه خود به خوبی می توانند نواقص و کاستی ها را شناسایی و بازگو نمایند و آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه خبرنگاران می بایست نقدی منصفانه داشته باشند و در سایه این نقدها و پاسخگویی مدیران برای اصلاح امور و پیشرفت جامعه می توان گام های سازنده ای برداشت.

وی گفت: اصحاب رسانه به عنوان نیروی اصلی در راستای شناسایی حمایت از تولید کمک خیلی خوبی می توانند به دستگاه قضا انجام دهند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.