×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
تشییع و تدفین شش شهید گمنام همزمان با ایام فاطمیه در استان گیلان

رسول جلائی در جلسه هماهنگی برای تشییع پیکر شهدای گمنام در بخش تولمات که ظهر دوشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر ، اظهار کرد: ایام الله مبارک فجر یکی از حوادث پرافتخار تاریخ جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی به تفحص های جدید و ورود پیکر مطهر شهدای به کشور طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: از این میان سهم استان گیلان برای میزبانی از شهدای گمنام شش شهید است که در چند نقطه از استان تشییع و تدفین می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بخش تولمات شهرستان صومعه سرا میزبان دو شهید گمنام است، گفت: این شهدا در تاریخ چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه بعداز برگزاری مراسم وداع در پارک ساحلی میرزاکوچک خان تولم شهر به خاک سپرده می شوند.

وی حضور شهدای گمنام در هر شهری را مایه برکت عنوان و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا یادمان شهدای گمنام تبدیل به یک مرکز فرهنگی برای هر شهری شده و از پتانسیل آن برای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس استفاده شود.

جلائی با اشاره به اینکه آئین نامه ای از سوی وزارت کشور به تمام استانداری ها و فرمانداری ها در خصوص ساختار هیئت امنای اداره یادمان شهدای گمنام ابلاغ شده است ، تصریح کرد: احکام این هئیت از سوی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صادر می شود.

وی در ادامه به ساخت یادمان برای شهدای گمنام اشاره کرد و یادآورشد: برای ساخت و طراحی این یادمان ها باید نهایت دقت و توجه صورت گیرد زیرا این یادمان ها به محلی فرهنگی و معنوی برای مردم تبدیل و مسئولان می توانند از این محل برای برگزاری مسابقه های فرهنگی اعم از دلنوشته و ساخت مستند  بهره گیری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه برای ساخت یادمان شهدا هیچ مشکلی از نظر تأمین اعتبار در استان وجود ندارد ، تأکید کرد: مسئولان باید از ساخت یادمان های پرهزینه برای شهدای گمنام جدا خودداری کنند.

وی به تجربه خوب و مطلوب شهرستان صومعه سرا در تشییع و تدفین پنج شهید گمنام طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: انتظار می رود این مراسم نیز همانند دو مراسم پیشین با شکوه هرچه تمام تر و در خور شأن شهدا برگزار شود.

معنویت اولویت اصلی همه شهدا بود

در ادامه این جلسه فرماندار صومعه سرا نیز با بیان اینکه این نظام و انقلاب رایگان و به راحتی به دست نیامده است، اظهار کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی خون ها و جانفشانی های زیادی انجام شده و جوانان بسیاری از جان شیرین خود برای حفظ این اسلام ، نظام و انقلاب گذشته اند.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه همه ما به ویژه مسئولان نظام مدیون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستیم ، گفت: توجه و رسیدگی به خانواده های شهدا از وظایف مهم و یکی از اولویت های اصلی مسئولان است.

وی به تشییع و تدفین دو شهید گمنام در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا اشاره و تأکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوانیم مراسمی در خور شأن این عزیزان برگزار کنیم.

فرماندار صومعه سرا توجه به معنویت را اولویت اصلی همه شهدا دانست و تصریح کرد: تبلیغات محیطی مناسب ، فراخوان عمومی برای حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسئول یکی از وظایف مهم همه مسئولان ترویج و اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی و ایثار و شهادت به جامعه به ویژه به نسل جوان است./واران خبر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.