×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جشن هفته معلم برگزار می‌شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز:مهرداد فیض بخش،‌ مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا ظهر امروز(۳اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: جشن هفته معلم همزمان با روز پنج‌شنبه(۱۴اردیبهشت)در تالار فرشتگان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان صومعه‌سرا بر اساس هر رشته تدریس یک معلم نمونه انتخاب می‌شود،‌افزود: سید کاظم دلخوش اباتری،‌نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم روز معلم است.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه از معلمان جوان و ساعی هم چند نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب می‌شوند،‌ گفت: برگزاری این جشن نشانگر توجه جدی و همه جانبه به اندیشه، شکیبایی، تعهد و معنویت معلمان است که هر سال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

فیض‌بخش با بیان اینکه آموزش خانواده،‌ تربیت بدنی در مدارس، کنکور شهرستان و سرگروه‌های آموزشی و کلاس های تبادل و تجربه ۴ موضوعی است که در شش ماهه نخست سال بر روی آن خیلی کار شده است،‌تصریح کرد: در بحث آموزش خانواده دیدگاه ما این بود که به هر میزان بتوانیم از نظر فرهنگی و آموزشی به دانش‌اموزان کمک کنیم، تا اولیای خانواده نسبت به مسائل روز آشنا نباشند همه کارهایمان بی تاثیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آگاهی رسانی به خانواده و شناخت از مضرات جامعه از اهداف ما در آموزش خانواده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه‌سرا موضوع آموزش خانواده به مدارس ابلاغ و اجبار شد.

برگزاری ۱۵۱ جلسه آموزش خانواده در مدارس صومعه‌سرا

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه ۱۵۱ جلسه آموزش خانواده در ظرف ۳ ماه قبل از سال ۹۶ در شهرستان اجرا شد که بازخورد خوبی داشت، اظهار داشت: در زمینه کنکور،‌ دانش‌آموزان نحوه برنامه‌ریزی و روش درس خواندن را اکثرا نمی‌دانند به همین دلیل مشاوران تحصیلی به مدارس متوسطه دوم اعزام شدند.

فیض‌بخش با اشاره به اینکه همایش کنکور و خانواده هم در شهرستان با حضور اولیای دانش‌ آموزان برگزار شد، افزود: در زمینه تربیت بدنی هم تصمیم بر این شد که مسابقات بین آموزشگاهی برگزار شود تا شور و نشاط به مدارس تزریق گردد.

وی با بیان اینکه امکانات ورزشی آموزش و پرورش در شهرستان صومعه‌سرا فوق العاده است، گفت: برای معلمان هم توانمند سازی انجام دادیم و معلمان دروس تخصصی به استان اعزام شدند و این معلمان در کلاس‌های تبادل و تجربه، اطلاعات خود را به دیگر معلمان انتقال می‌دادند.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا میزبان ۳۲ منطقه برای برگزاری مسابقات سرود استانی است،‌ تصریح کرد: این مسابقات در تاریخ نهم،‌دهم و یازدهم اردیبهشت ماه در کانون شهید بهشتی برگزار می‌شود.

راه اندازی ۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در صومعه‌سرا

فیض بخش با بیان اینکه اداره نوسازی قول داده تا ۲ مدارس نیمه ساخت شهرستان صومعه‌سرا را تا هفته دولت تحویل دهد،‌خاطرنشان کرد: مجوز ۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اخذ شده و منتظر وزارت خانه هستیم تا در این شهرستان برای جمع‌ آوری دانش‌ آموزان نخبه در یک نقطه مشخص این پژوهش‌سرا راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه تحصصی کنکور در شهرستان صومعه‌سرا، اظهار داشت: کتاب‌های کنکور جمع‌آوری و در آنجا متمرکز می‌شود تا دانش‌آموزان و دبیران از آن کتابخانه استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود:‌ هنرستان‌ها و کارو دانش‌ها برای جذب دانش‌آموز و شناخت بهتر این قشر از رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش  در هفته مشاغل مکلف شده‌اند تا نمایشگاه‌هایی برپا کنند.

فیض‌بخش با بیان اینکه دانش‌ آموزان با مدرک دیپلم فنی‌حرفه‌ای و کارودانش می‌توانند وارد بازار کار شوند،‌گفت: نیت تربیت کارگران ماهر و متخصصی است که با مدرک دیپلم می‌توانند بازار کار شوند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.