×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خوابگاه دانشجویی و سالن ورزشی دو نیاز اساسی دانشکده فنی

مقصود بخشش، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا ظهر امروز (22مهر) در همایش دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه اظهار داشت: فلسفه وجودی دانشکده فنی حرفه‌ای، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانش است.

وی با بیان اینکه دانشکده فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل سوم محسوب می‌شود، افزود: در دانشگاه‌های نسل اول و دوم به آموزش و پژوهش اهمیت داده می‌شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه بعدها متوجه شدند که آموزش و پژوهش پیش‌نیاز و مقدمه‌ای باید برای کارآفرینی باشد، گفت: بنابراین به نسل سوم دانشگاه‌ها در جهان توجه کردند و آن ایجاد مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به منظور کارآفرینی بود تا بتوانند این دانشگاه علم و دانش را به ثروت تبدیل کنند.

بخشش با بیان اینکه اخیرا خیلی از صاحب‌نظران به این نتیجه رسیده‌اند که دانشگاه نسل سوم هم گویا پاسخگو نیست و باید به دانشگاه نسل چهارم که دانشگاه مسئولیت‌پذیر است توجه کرد، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید به سمتی پیش رود مهارت‌هایی که دانشجویان یاد داده، توانسته اشتغال و بیکاری را که در جامعه و در همه جوامع وجود دارد پاسخ دهد یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: به دانشجویان توصیه می‌شود تا از محضر اساتید گرانقدر که از برجسته‌ترین، متعهدترین و باسوادترین اساتید سطح استان هستند استفاده ببرند تا با دست پر و به عنوان یک تکنسین ماهر و آچار به دست به جای اینکه به ادارات، نهادها و مسئولان برای ایجاد کار مراجعه کنند، خودشان آستین همت را بالا زده و اشتغال مورد نظر خود را با مهارت یاد گرفته فراهم کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه این دانشکده دارای 16 رشته در دو مقطه کاردانی و کارشناسی است که در سال 1373 با 120 دانشجو شروع به کار کرده است، اظهار داشت: امروز این دانشکده بیش از یک هزار و 800 دانشجو در این دو مقطع تحصیل می‌کنند.

بخشش با بیان اینکه 11 عضو هیئت علمی و قریب 180 عضو هیئت علمی حق التدریس در این دانشکده مشغول به فعالیتند، افزود: مهمترین مشکل دانشکده، خوابگاه است که در ترم جدید 700نفر دانشجوی جدید داریم اما ظرفیت خوابگاه برای 80 نفر است.

وی با بیان اینکه هیچگونه تناسبی بین ظرفیت خوابگاه با تعداد دانشجویان وجود ندارد، گفت: ما از حدود 20 استان از اهواز و ارومیه و مشهد و … دانشجو داریم و فقط توانسته‌ایم به 25 درصد درخواست خوابگاه این دانشجویان پاسخ دهیم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا تصریح کرد: هفته گذشته موفق به دریافت مصوبه احداث خوابگاه با مساحت 800 متر مربع با اعتبار 500 میلیون تومان شدیم که در محله آماده سازی نقشه برای کلنگ زنی آن هستیم و درصددیم تا 3 ترم آینده این خوابگاه به بهره‌برداری برسد.

بخشش با بیان اینکه مشکل دیگر ما سالن ورزشی است، خاطرنشان کرد: ما زمینی را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم که اگر با احداث آن موافقت شود هم برای ما درآمدزایی دارد و هم اینکه دانشجوییان در ایام هفته و در ساعات متفاوت می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: رویکرد ما در سال جدید، پژوهشی است، اظهار داشت: توانمندی های اساتید بسیار بالاست و از طرفی دانشجویان نخبه‌ای در ترم‌های گذشته داشتیم که ضرورت دیدیم این کمیته پژوهشی را در دانشکده تشکیل دهیم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه استقبال خوبی از این کمیته شده است، افزود: از دانشجویان صاحب ایده و فکر دعوت می‌شود که با مدیران گروه و اساتیدشان راهنمایی های لازم را انجام و طرح‌هایشان را ارائه دهند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.