×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
راه اندازی خانه مطبوعات باعث ایجاد انسجام در خبرنگاران و قانونمند شدن فضای رسانه میشود

سومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان گیلان در شهرستان صومعه‎سرا با حضور فرماندار ، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان و جمعی از مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه افتتاح شد.
مسئول دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای سه رسانه مجوزدار سومانیوز، گیلرخ و میرزاکوچک نیوز است خاطرنشان کرد: هدف ما این است که رسانه هایی که مجوز ندارند را به سمت اخذ مجوز هدایت کنیم.
سجاد آتشین با اشاره به اینکه سیاست هیئت مدیره خانه مطبوعات مرکزگریزی است گفت : بر اساس اساسنامه، برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در هر شهرستان؛ لازم است حداقل ۲۰ نفر از فعالان رسانه ای همان شهرستان عضو خانه مطبوعات استان باشند که در صومعه سرا 21 نفر از خبرنگاران عضو این مجموعه هستند و در اهداف خود این قصد را داریم که برای بهره مندی سایر همکاران از خدمات صنفی تعداد اعضا را بالا برده و فضای رسانه ای شهرستان را قانونمند کنیم .
مسئول دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان صومعه سرا در ادامه تصریح کرد: صرف نظر از مزایا و مسائل رفاهی با ایجاد خانه مطبوعات می‌توان بین خبرنگاران انسجام ایجاد و برای آنها کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد.

رسانه‌های دارای مجوز از حمایت‌های حقوقی دادگاه مطبوعاتی بهره مند می‌شوند

در این آیین «میلاد ابرهیمی» اظهار کرد: سومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان های گیلان پس از لاهیجان و آستانه اشرفیه در صومعه‌سرا افتتاح شد و همه خدمات خانه مطبوعات در این شهرستان ارائه می‌شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان مبنای هرگونه خدمات به رسانه‌ها را مجوز آنها دانست و بیان کرد: دریافت مجوز از سوی رسانه ها الزامی است.
وی افزود: هدف از راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان در شهرستان، حمایت از رسانه‌های دارای مجوز، ساماندهی، فعالیت‌های تخصصی و آموزش فعالان رسانه‌ای منطقه است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه رسانه‌های محلی اعم از کانال‌های تلگرامی و اینستگرامی که فاقد مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند از خدمات خانه مطبوعات نخواهند بهره‌ای برد تصریح کرد: اگه از رسانه غیرمجوزدار بنابر درج مطلبی شکایت شود، مستقیم به دادگاه کیفری معرفی می شود و از دادگاه مطبوعات خبری نیست.

 

مدیر خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه رسانه‌های بدون مجوز را به دریافت مجوز دعوت کرده‌ایم و امیدواریم در این زمینه اقدام کنند خاطرنشان کرد: رسانه‌های دارای مجوز از حمایت‌های دادگاه مطبوعاتی بهره مند می‌شوند.
خبرنگاران باید ظرفیت ها را بشناسند و بر همان اساس نقد منصفانه کنند
«مهدی صفاتی» با بیان اینکه در گام نخست باید رسانه هایی که مجوز ندارند به سمت اخذ مجوز هدایت شوند اظهار کرد: رسانه ها در چهارچوب قانون بهترین پایگاه جهت پیگیری خواسته ها و مطالبات سالم جامعه هستند.
فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تشکیل چنین تشکلی بسیار خوب است افزود: اگر فضایی در شهرستان ایجاد شود که تمام کانال ها و صفحه های اجتماعی محلی در حوزه خبر مجوزدار شوند بسیار خوب است.
وی با بیان اینکه در حوزه رفاهی، معیشتی و آموزشی و … هم گام های موثری می توانند بردارند گفت: خبرنگاران باید ظرفیت ها را بشناسند و بر همان اساس نقد منصفانه کنند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.