×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
سفر ۱۱ هزار گردشگر مذهبی برای حضور در مراسم‌های عاشورایی صومعه‌سرا

علیرضا مهرگان عصر امروز در جمع هنرمندان تعزیه عاشورایی با اشاره به قدمت 200 ساله تعزیه خیابانی ضیابر این شهرستان اظهار داشت: بیش از 150 نفر در این تعزیه مشارکت دارند و هزاران گردشگر مذهبی برای تماشای این تعزیه در روز عاشورا به صومعه‌سرا سفر می‌کنند.

وی با اشاره به سفر بیش از 11 هزار گردشگر مذهبی به صومعه‌سرا افزود: مراسم تعزیه واقعه عاشورا در ضیابر ثبت آثار فرهنگی معنوی ملی شده است و از سراسر کشور عزاداران حسینی را جذب خود کرده و حرکت فرهنگی بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا با اشاره به آئین‌های خاص عزاداری در این شهرستان گفت: صنعت گردشگری مذهبی می‌تواند به سوگواره ماه محرم گره خورده و معرفی این آیین‌ها به سراسر کشور گردشگری مذهبی را رونق می‌دهد.

به گفته وی مراسم تعزیه روز عاشورا در ضیابر با حضور بیش از هشت‌هزار نفر و مراسم سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب با حضور هزاران عزاداران حسین(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های مذهبی و جاذبه‌های گردشگری مذهبی غرب استان گیلان است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا گفت: مراسم تعزیه عاشورای ضیابر به‌عنوان یک آیین معنوی به شماره 461 در سال 1390 در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده و پیگیر ثبت ملی معنوی مراسم سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب هستیم.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.