×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
ضیافت افطاری به وسعت یک خیابان

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر،ماه رمضان بقدری فضیلت، عظمت و بزرگی دارد که از حساب و کتاب خارج است. گفته شده در این ماه نفس کشیدن و خوابیدن نیز عبادت محسوب می‌شود اما خوش به حال آنهایی که در این ماه پرفضیلت و ارزشمند، بهره کافی را می‌برند.

کوچه و خیابان‌ها که قدم می زنید صحنه‌های معرفتی قشنگی را می‌بینید که هر کدام نمایان گر عصاره‌ای از فضیلت‌های «رمضان کریم» هستند از محافل انس با قرآن گرفته تا افطاری‌های ساده و خودمانی در گوشه و گوشه این شهر و دیار به چشم می‌خورد.

در همین نزدیکی‌ها در جوار آستان مقدس آقا سید جلال الدین اشرف حال و هوای دیگری حاکم است، یک خیابان به احترام «رمضان» ایستاده و سفره عشق پهن می‌کند و مردم پیر و جوان زن و مرد دور هم جمع شدند و مهمان سفره الهی روزه خود را افطار می‌کنند و از همه قشنگ‌تر آنکه یک قرارگاه بنام آستان مقدس رضوی آن را مدیریت می‌کند، اگر بگوییم خود شهدا و امام رضا (ع) این سفره‌ها را مدیریت می‌کنند بی راه نگفتیم.

ضیافت افطاری به وسعت یک خیابان

برپایی افطاری‌های ساده سنگ بنای سبک زندگی اسلامی است

مسئول قرارگاه امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه با اشاره به ارزش و اهمیت معنوی برپایی افطاری‌های ساده، اظهار کرد: این اقدام فرهنگی از سال ۹۲ بعد از فرمایش حضرت آقا در خصوص افطاری ساده آغاز شد.

امیر ندیمی، برپایی افطاری‌های ساده را سنگ بنای سبک زندگی اسلامی برشمرد و بیان کرد: برخی افطاری‌های تجملاتی نباید مانع اطعام دادن و این سنت افطاری باشد، برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی و محرومیت زدایی با اطعام در محلات مختلف بخصوص افطاری ساده در محلات سعی در تحقق فرمایش حضرت آقا داشتیم تا هم افطاری و اطعام دادن رواج یابد و هم به یاد محرومان باشیم.

وی با اشاره به برپایی افطاری خیابانی در جوار آستان مقدس سیدجلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، افزود: هدف این افطاری خیابانی ترویج فرهنگ سبک ساده زندگی؛ که با همت خیرین در سال اول ۴ شب برگزار شد و در سال‌های دیگر به مرور اضافه شد و اکنون توفیق داریم در شب‌های رمضان میزبان روزه داران باشیم.

نقش اثرگذار خیرین در زنده نگهداشتن سنت حسنه افطاری ساده

مسئول قرارگاه امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه، برگزاری ضیافت افطاری در خیابان و جوار بقعه متبرکه سیدجلال الدین اشرف را فرصت طلایی برای خادمین این قرارگاه دانست و اضافه کرد: خادمین قرارگاه امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه به لطف و مدد ضامن آهو یک حرکت انقلابی و جهادی را آغاز کردند و برای عشق بازی با زوار حرم آقا سیدجلال الدین اشرف، آرام و قرار ندارند.

ندیمی به تشریح برخی مشکلات در برپایی افطاری‌های خیابانی پرداخت و بیان کرد: برگزاری افطاری ساده خیابانی با برخی مشکلات از قبیل باز بودن فضا، مسائل اقتصادی و کمبود امکانات همراه است اما چون مهمانی خداست سراسر برکت، رحمت و نور است و این مشکلات به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به نقش خیرین در زنده نگه داشتن سنت حسنه افطاری ساده، افزود: مردم گیلان بویژه اهالی خونگرم آستانه اشرفیه در کار خیر همیشه پیش قدم هستند و در این مسیر دست ما را گرفتند.

ضیافت افطاری به وسعت یک خیابان

باید از ظرفیت خیرین در بخش محرومیت زدایی بهره گرفت

مسئول قرارگاه امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین در بخش محرومیت زدایی بهره گرفت، گفت: از ظرفیت‌های خیرین در بخش‌های مختلف نظیر توزیع نذری‌ها، افطاری ساده و بسته‌های کمک معیشتی در راستای محرومیت زدایی می‌بایست استفاده شود.

ندیمی با بیان اینکه هر کسی در توان خود با کوچک‌ترین قدم در این کار بزرگ سهیم است، اضافه کرد: مهم نیت افراد است نه میزان مشارکت و کمکی که ارائه می‌دهد در این سفره‌ای که پهن شده همه در ثوابش سهیم هستند حتی آنهایی که به عنوان مهمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه افطاری ساده یک فرهنگ اعتقادی و سنت حسنه است، افزود: ماه رمضان فرصت طلایی است تا با برپایی ضیافت‌های ساده و بی ریا، مستمندان را دریابیم.

هر شب پذیرای بیش از ۲۰۰ نفر در این افطاری ساده هستیم

مسئول قرارگاه امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه با اشاره به نیت زیبا و ارزشمند شهروند آستانه‌ای مبنی بر مشارکت در برپایی افطاری ساده، بیان کرد: یکی از شهروندان آستانه اشرفیه نیت کرده بود که اگر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان برگزیده شود، جایزه خود را وقف قرارگاه برای برپایی افطاری ساده کند که همانطور هم شد.

ندیمی با بیان اینکه حضور مردم و استقبال کم نظیر آنها از این مهمانی خلق کننده خاطرات قشنگ برای افراد قرارگاه است، گفت: مردم بهترین حامی و دلگرم کننده ما در این مسیر هستند و از اینکه توفیق خدمت گذاری در این لباس نصیب ما شده بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه هر شب پذیرای بیش از ۲۰۰ نفر در این افطاری ساده هستیم، اضافه کرد: استقبال فوق العاده مردم قوت قلب برای خادمین این قرارگاه است و همچنین همجواری این سفره با حرم حضرت آقا سید جلال الدین اشرف، این میزبانی را زیبا کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.