×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 18 March , 2024
عوامل مسمومیت دانش‌آموزان زودتر شناسایی شوند/ با آنان برخورد شود

به گزارش میرزاکچک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر:اسماعیل کوثری ، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه علت مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از نقاط کشور چیست، اظهار داشت: در هر مورد و موضوعی تا زمانی که اطلاعات و آگاهی کاملی پیدا نکردیم، نباید اظهارنظر کنیم چرا که باعث نگرانی بیشتر مردم می‌شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور مأموریت رسیدگی به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را به وزیر کشور داده است و رسیدگی‌ها در حال انجام است تا در اسرع وقت مردم در جریان علت این موضوع قرار گیرند و از نگرانی بیرون بیایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت دانش‌آموزان مشخص شود، تصریح کرد: باید هر چه زودتر عواملی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، شناسایی شده و با آنان برخورد جدی شود. حتماً قوه قضائیه باید با کسانی که این کار را انجام دادند و به دنبال ایجاد خدشه در امنیت کشور هستند، برخورد قاطع کند.

کوثری ادامه داد: تا زمانی که علت مسمومیت دانش‌آموزان به صورت کامل مشخص نشده، نباید بر اساس حدس و گمان و احتمال صحبت کنیم. اظهارنظر غیردقیق درباره این موضوع بیشتر باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود. باید منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی‌ها مشخص شود و توسط مسئولان ذیربط و متولیان پیگیری این پرونده اعلام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد مسمومیت دانش‌آموزان از سوی عوامل خارجی باشد، اظهار داشت: هر نوع احتمالی وجود دارد. دشمنان ما تاکنون خباثت‌های زیاد و پیچیده‌ای از خود نشان دادند و بارها افراد بی گناه را ترور کردند. برای مثال، زائران حرم شاهچراغ (ع) افرادی بی گناه بودند اما دشمنان در اقدامی تروریستی آنان را به شهادت رساندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به طور دقیق بررسی‌های خود را انجام داده و به علت رخداد برسیم و آن موقع باید نتیجه اعلام شود. روشن شدن ابعاد این موضوع کار تحقیقاتی و پیگیری مستمر می‌خواهد، اما مردم مطمئن باشند که عوامل این اقدام از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور شناسایی خواهند شد.

کوثری اظهار داشت: وزیر کشور مسئول رسیدگی به این موضوع شده است و سایر افراد باید مراقب اظهارات خود درباره این موضوع باشند. لازم است قوه قضائیه با هر فرد و حتی مسئولی در هر جایگاهی که اظهارات بی‌اساس درباره پرونده مسمومیت دانش‌آموزان دارد و در راستای اهداف دشمن سخن می‌گوید، برخورد قاطع کند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.