×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

به گزارش میرزا کوچک نیوز،امام جمعه گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا با بیان اینکه مقام معظم رهبری مایه عزت و افتخار ایران اسلامی می‌باشند، افزود: رهنمودها و راهکارهای رهبری در همه عرصه‌ها برای ما راهگشا است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا جلالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در شهرداری گوراب‌زرمیخ برگزار شد، با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل جاری کشور ما و در راس آن حاکم اسلامی است، اظهار کرد: باید تابع ولایت فقیه باشیم؛ چرا که تبعیت از ولایت فقیه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مایه عزت و افتخار ایران اسلامی می‌باشند، افزود: رهنمودها و راهکارهای رهبری در همه عرصه‌ها برای ما راهگشا است.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه مسائل فرهنگی از دغدغه‌های رهبری است، خاطرنشان کرد: باید دغدغه‌های فرهنگی رهبری مورد توجه قرار گیرد و در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش کنیم.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه« نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است»، گفت: مرکز فرهنگی هر شهر نماز جمعه است. نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است. این مهم نشان از اهمیت توجه و سنگینی وظایف ما نسبت به مسائل و امور فرهنگی است.
امام جمعه گوراب‌زرمیخ بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌ها بالاخص متولیان فرهنگ بر توجه و همکاری در پیشبرد امور فرهنگی کشور تاکید و تصریح کرد: ستاد نماز جمعه نیز باید در کنار همه نهادهای فرهنگی قرار گیرد و به فعالیت بپردازد. اگر در کشوری فرهنگ جامعه ضعیف باشد حتی در مسائل اقتصادی نیز مسائل و مشکلاتی بوجود خواهد آمد بنابراین در ابتدا باید فرهنگ جامعه را مبتنی بر اسلام و فرهنگ اصیل دینی پایه‌گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فرهنگی که بزرگان ما نیز مطرح می‌کنند تلفیق رسم و رسومات و سنت‌های بومی و محلی با مسائل دینی است که جلوه بیشتری پیدا می‌کند، افزود: رسوم و سنت‌های بومی نیز باید بر پایه دین و مطابق با آن باشد.
حجت‌الاسلام جلالی با تاکید بر اینکه باید اساس امور فرهنگی را بر اساس دین و دستورات اهل بیت(ع) قرار دهیم، متذکر شد: بنا است حاکمیت و نظام اسلامی ما ترویج دین و فرهنگ اهل بیت(ع) است.
حجت‌الاسلام جلالی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن محرم‌الحرام افزود: اگر زمانی امام حسین(ع) در کربلا ندای«هل من ناصر ینصرونی» را سر داد و جز تعداد قلیلی امام را یاری نکردند امروز نیز این ندا وجود دارد و این ندا از سوی رهبر عزیزمان است.«کل یوم عاشورا کل ارض کربلا» همه روز باید برای ما عاشورا و کربلا باشد و نباید به ماه محرم و عاشورا اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه باید سعی و تلاشمان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری باشد، ابراز کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای دین و اهداف اباعبدالله الحسین است.باید به ندای رهبری لبیک گوییم.
امام جمعه گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه امروز هجمه‌های دشمن متوجه مسائل فرهنگی ما است، اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی و ماهواره اعتقادات را نشانه گرفته است.امروز ما موظف هستیم جامعه را نسبت به مسائل دین روشنگری کنیم.
در ادامه سید محمود رزمگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: در محرم باید به دنبال کسب شناخت حسینی باشیم.
وی محرم را بزرگترین فرصت عمومی و اجتماعی برای کشور ما دانست و افزود: فرهنگ عاشورایی باید با شور و شعور حسینی آمیخته باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: اهداف قیام عاشورا باید برای جامعه تبیین شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.