×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
وظیفه تک تک افراد جامعه وقشرهای مختلف ترویج فرهنگ سرشماری است

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از واران خبر:دکتر اسماعیل پور فرماندار ورییس ستاد سرشماری عمومی نفوس ومسکن شهرستان صومعه سرا در جلسه آموزشی،توجیهی سرشماری که ویژه مدیران مدارس وائمه جماعات برگزار شده بود با بیان اینکه سرشماری دقیق ومنسجم باعث می شود تا هدفگذاریهای اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی ،سیاسی و… بخوبی انجام شود ، گفت: وظیفه تک تک افراد جامعه وقشرهای مختلف ترویج فرهنگ سرشماری است واینکه چقدر اطلاعات دقیق و درست در سرشماری ارائه کنیم نشان از فرهنگ غنی افراد جامعه ماست.

وی از دو ویژگی مهم سرشماری امسال سخن گفت و بیان داشت یکی از این ویژگیها دومرحله ای بودن اجرای سرشماری به شکل مرحله اینترنتی و حضوری است  و ویژگی دیگر اینکه به هیچ وجه در این سرشماری از کاغذ استفاده نمی شود.

فرماندار صومعه سرا حذف کاغذ واستفاده از تکنولوژی روز را برای اولین بار در تاریخ سرشماری ایران دانست وافزود نیاز به دانش برای بکار گیری تکنولوژی در روند سرشماری انکار ناپذیر است که با آموزش صحیح وکمک مسئولین امر بویژه مدیران و فرهنگیان سهولت می یابد.

رییس ستاد سرشماری شهرستان صومعه سرا اطلاع رسانی دقیق وروشنگری مدیران مدارس و فرهنگیان جامعه را یک وظیفه ملی دانست و گفت اینکه دانش آموزان بتوانند از طریق هدایت خانواده های خود برای ثبت نام اینترنتی مشارکت همگانی داشته باشند یک قدم بزرگ محسوب خواهد شد.

دکتر اسمعیل پور از تناقض وپارادوکس در برخی آمارهای کشور که در حال حاضر وجود دارد سخن گفت وخاطر نشان کرد با ثبت اطلاعات جمعیتی وخانوار بطور دقیق می توان از مشکلات مختلف و موازی کاری در امورات در جهت بازدهی بیشتر و کاهش هزینه ها جلوگیری کرد.

وی در پایان از نواختن زنگ سرشماری بهمراه زنگ مهر سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت همه مدیران علاوه بر زنگ مهر از روسای ادارات مختلف و مسئولین در جهت نواختن زنگ سرشماری دعوت نمایند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.