×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آفت، چالش جدی درختان جنگلی شمشاد تنیان

میرزا کوچک نیوز:شمشاد یکی از گونه های ارزشمند و منحصر به فرد منطقه تنیان صومعه سرا است که از اوایل بهار به علت شیوع آفت ، در معرض تهدید و نابودی جدی قرار گرفته است.

این آفت فعالیت شدید دارد و تراکم آفت به حدی است که هیچ پایه ای از شمشاد اعم از نهال و درختچه و درختان از گزند آن مصون نیستند و توده شمشاد با ظاهری خشک و سوخته به نظر می رسد.

چنین وضعیتی در گذشته سبب شده تا گستره زیادی از رویشگاه های شمشاد از جمله در منطقه امامزاده دوعالم کوه تنیان به طور کلی از بین برود .

از زمان شیوع این آفت باید در راستای مقابله و مهار آن اقدامات خوبی مانند محلول پاشی در گستره زیادی از رویشگاه های آلوده به این آفت توسط مسئولان منابع طبیعی انام شود تا بیشتر از این شاهد از بین رفتن درختان شمشاد نباشیم.

در این راستا یکی از اهالی منطقه تنیان طی تماسی که با خبرنگار واران خبر داشت، افزود: گونه‌ای حشره به جان درختان همیشه سبز منطقه تنیان افتاده که مانند عنکبوت تارهایی را دور ساقه ها و برگه های درختنان می تند و سبب نابودی آن می شود.

رضاپور با بیان اینکه همین مشکل قبلا در امامزاده دوعالم کوه افتاد و بخش اعظم این درختان را نابود کرد، گفت: از خبرنگاران درخواست می کنیم تا این موضوع را به گوش مسئولان برسانند تا هر چه سریعتر فکری به حال این منطقه کنند.

وی تصریح کرد: طبق قانون جنگل داری بریدن یک تکه از درخت های شمشاد جرم محسوب می شود و جریمه نقدی دارد حال چگونه تمام این درختان شمشاد در حال نابودی هستند اما مسئولان ساکت نشسته اند و کاری نمی کنند.

[symple_box style=”boxerror”]
برای مشاهده عکس ها در ابعاد بزرگتر به روی عکس کلیک نمائید
[/symple_box]

 

  1. نیوهاک

    هویا

  2. نصیری تنیانی

    سلام تقریبا 95 درصد شمشاد های جنگل از بین رفته در حالی تمام که زیبای جنگل بود، زیستگاه دها گونه حیوان بود اما این آفت تا این حد پیش رفت حتی یک مسئول صداشم در نیامد،
    این درحالی که در روستا اگر یک نفر یک شاخ شمشاد هم با داس میزد برای نیازش متحمل جریمه میلیونی میشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.