×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بوی تعفن زباله زیبنده گیلان نیست

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم ساماندهی دفن زباله سراوان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله این منطقه یکی از خواسته‌های مهم بنده و مردم گیلان بوده‌است، اظهار کرد: عملیات بهسازی و ساماندهی دفن زباله در سراوان رشت موجب جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه با آغاز عملیات بهسازی دفن زباله درخواست دیرینه مردم منطقه سراوان محقق می‌شود، تصریح کرد: بوی تعفن زباله زیبنده این خطه سرسبز نیست.

استاندار گیلان سالم‌سازی و نگه‌داری فضای طبیعت و جنگل را مورد تأکید مسئولان قرار داد و گفت: برخورداری گیلان از بالاترین میزان جنگل در کشور وظایفی را به‌عهده مسئولان می‌گذارد و همه باید در حفظ محیط زیست کمک و همکاری کنند.

وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تمام 52 شهر گیلان 70 درصد طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی کردند و با جدیت پیگیر اجرای 30 درصد باقی‌مانده هستیم.

نجفی از پیگیری راه‌اندازی کارخانه کمپوست در تالش و لنگرود خبر داد و گفت: کارخانه کمپوست در رشت، رودسر و انزلی راه‌اندازی شده‌است.

وی به نشست با هیئت اروپایی در بحث وارد کردن زباله‌سوز به گیلان اشاره کرد و متذکر شد: این هیئت اروپایی رفع تحریم را شرط اصلی ورود زباله‌سوز به استان عنوان کردند و تحریم‌های ظالمانه مانع از ورود زباله‌سوز به گیلان شد.

به گزارش میرزا کوچک نیوز، برای اجرای عملیات ساماندهی و بهسازی مرکز دفن زباله سراوان 70 میلیارد ریال هزینه درنظر گرفته‌شده که در مدت 12 ماه اجرایی می‌شود.

طراحی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی برای جلوگیری از اختلاط آن با شیرابه، احداث مسیر دسترسی برای سلول جدید و عملیات بهسازی مرکز دفن قدیمی، جمع‌آوری شیرابه‌های تولیدی و انتقال آن به یک مخزن متعادل‌کننده و… از جمله عملیات ساماندهی زباله در سراوان است.


منبع:فارس

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.