×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تجمع بزرگ عزاداران حسینی صومعه‌سرا

IMG09502717

گوراب زرمیخ نیوز: دکتر سجاد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال تجمع بزرگ عاشوراییان برای دومین سال در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این تجمع بزرگ را هفتم محرم مصادف با چهارشنبه ۲۹ مهرماه دانست و افزود: این مراسم از ساعت ۱۹ در میدان اصلی شهر(میدان بسیج) آغاز و به صورت زنده از شبکه استانی باران و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

معاون فرماندار صومعه‌سرا به برگزاری جلساتی در راستای بازگو کردن نقاط قوت و ضعف و اعلام تذکرات برای تجمع عاشوراییان امسال اشاره و خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت در عزاداری‌های ماه محرم و صفر نشان از وحدت جهان اسلام و عظمت عزاداری‌ها است.

وی ضمن دعوت از کلیه آحاد مردم و هیات‌های عزاداری جهت شرکت در تجمع بزرگ عاشوراییان تصریح کرد: امیدست این مراسم با مشارکت و حضور همگان باشکوه برگزار شود.

کریمی گفت: مباحث مربوط به عزاداری با شور حسینی توام است که سبب وحدت میان جامعه اسلامی، شیعیان و زنده نگه داشتن قیام عاشورا می‌شود و در این راستا باید تمام تلاش‌ها در جهت برگزاری باشکوه مراسمات و بازخورد مطلوب آن باشد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) و عزاداری‌ها تنها متعلق به مسلمانان و شیعیان نیست؛ چرا که قیام عاشورا و آزادگی مبحث گسترده ای است که در کلیه جامعه بشریت وجود دارد و برپایی مراسمات عزدارای پس از ۱۴۰۰ سال نشان از حفظ آن در جوامع است.

کریمی بر لزوم تبیین قیام عاشورا تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر تبیین فلسفه قیام عاشورا و زنده نگه داشتن وقایع عاشورا از ورود انحرافات نیز به آن جلوگیری شود، قمه‌زنی به عنوان یک خرافه، همواره در برخی از نقاط مرسوم است و این در حالیست که براساس حکم مقام معظم رهبری، فتوای مراجع و ادله عقلی، این اینگونه اقدامات انحرافی، سبب وهن مذهب تشیع در بین جوامع می‌شود.

معاون فرماندار صومعه‌سرا در پایان نقش اصحاب رسانه را در جلوگیری از اقدامات خرافی به‌واسطه مطالب روشنگرایانه موثر خواند و اظهار کرد: برای زنده نگه‌داشتن وقایع و عزاداری‌های حسینی باید با منطق و عقل پیش رفت، نه با شور صرف.

لازم به ذکر است، چندی پیش و در پی اعتراض جمعی از شهروندان صومعه سرایی، دکتر اسماعیل پور فرماندار صومعه سرا با بهره گیری از نظرات اقشار مختلف مردمی، دستور داد تا محل برگزاری مراسم تجمع عزاداران حسینی به میدان اصلی شهر صومعه سرا انتقال یابد.

ناگفته نماند که فرماندار صومعه سرا در خصوص انتخاب مداح از مراجع ذیصلاح خواست تا در نحوه ی انتخاب آن ها دقت داشته باشند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.