×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
تلگرام تا چه اندازه در انتخابات گیلان تاثیرگزار است؟

به گزارش میرزا کوچک نیوز،تاثیر فضای مجازی به خصوص نرم افزارهای پیام رسان در انتخابات پیش رو ناشناخته و پیچیده است. شاید این نرم افزارهای گوشی های هوشمند بتوانند کمک شایانی به روند پدیده سازی در انتخابات پیش رو کنند و البته ممکن است به همان اندازه بتوانند در روند افشاگری توام با تخریب نقش موثری در ریزش آرای رقبا ایفا کنند.

این روزها تب تلگرام به عنوان پرطرفدارترین نرم افزار پیام رسان در ایران بالا گرفته است و گیلان نیز مستثنی از این موضوع نبوده است.

گاردین در خصوص ضریب نفوذ تلگرام در ایران می نویسد: حدود یک چهارم ایرانی‌ها از برنامه پیام‌رسانی تلگرام استفاده می‌کنند و امکانات موجود در این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت پیام‌ها و محتوای مدنظر خود را برای تعداد بیشماری از مخاطبان ارسال کنند. این نرم افزار نه تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌های عمومی مطالب خود را برای تعداد نامحدودی از افراد ارسال کند بلکه به نامزدهای انتخاباتی هم این فرصت را می‌دهد تا از آن به عنوان پایدارترین ابزار برای انتشار پیام‌های خود استفاده کنند.

نتیجه یک نظرسنجی که اخیرا از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است نشان می‌دهد که دستکم 20 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند که فراتر از کاربران ایرانی واتزآپ، فیس‌بوک و توئیتر است. بی توجهی نامزدان انتخاباتی در گیلان به پدیده تلگرام و گسترش آن در میان کاربران می تواند لطمات جبران ناپذیری را برای آنان به ارمغان آورد.

این روزها نگاهی اجمالی به کانال های فراوان و گروه های مختلف تلگرامی حکایت از آن دارد که بحث ستادسازی دیگر تنها محدود به مکانی در داخل شهر و از طریق تصرف یک خانه یا مغازه و چسباندن پوسترهای تبلیغاتی به آن نیست بلکه گاها کانال هایی با چندین هزار عضو می تواند بسیار بیشتر از یک ستاد تبلیغاتی یا دفتر مشارکت عمومی در روند انتخابات تاثیرگزار باشد.

اخیرا مشاهده شده در حوزه فضای مجازی حکایت از آن دارد که کانال تلگرامی که تحت عنوان هواداران یکی از کاندیداهای فعلی تالش فعالیت می کند بیش از 90 هزار عضو دارد و یا کانالی به محوریت حمایت از یکی از نامزدهای انتخاباتی رشت توانسته بیش از 10 هزار نفر را به مشتریان پروپا قرص خود تبدیل کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود 72 درصد جمعیت 18 تا 29 ساله ایران به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و 42 درصد ساکنان مناطق روستایی به شبکه‌های اجتماعی دسترس دارند، وضعیتی که به طور فزاینده‌ای این امکان را تسهیل می‌کند که هر شخصی بتواند محتوایی را برای مخاطبان وسیعی منتشر کند.

تلگرام در انتخابات پیش رو نقش حساسی را بر عهده دارد و اگر از سوی نامزدهای انتخاباتی دست کم گرفته شود، پس از اعلام نتایج تنها حسرت را برای برخی به دنبال خواهد داشت.


منبع:خزر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.