×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
دو فوریت لایحه افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم سهام موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم سهام موافقت کردند.

جعفر قادری نماینده شیراز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موافقت با این لایحه گفت: این روزها شاهد حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم. در این میان نگرانی از مازاد تقاضا و کاهش عرضه وجود دارد که می تواند روند رشد قیمت ها را غیرواقعی کند. اما با پاسخگویی به این تقاضا ها ، می تواند جلوی این نگرانی را گرفت.

وی با اشاره به جزییات این لایحه گفت: دستگاه های اجرایی که سهام دار شرکت هایی هستند، با عرضه سهام خود در بازارسرمایه می توانند از فرصت بهینه موجود استفاده کرده و طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل کنند. از طرف دیگر این امکان و فرصت برای مردم که نگران حفظ قدرت خرید پول خود هستند ایجاد می‌شود که به بهترین شکل منابع و سرمایه‌های خود را در جهت خرید سهام به کار بگیرند و این امکان برای دستگاه شرکت‌های اجرایی فراهم شود که از طریق واگذاری، طرح‌های نیمه تمام را تکمیل یا طرح‌های جدیدی را شروع کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این طرح باعث ایجاد اشتغال  می شود، ابراز داشت: تصویب این طرح، در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور است، در شرایط فعلی باید این امکان را ایجاد کنیم که بخش قابل توجهی از نیاز به تامین مالی شرکت‌ها پروژه‌های بزرگ از طریق بورس تامین شود.
سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا نیز در موافقت با این لایحه گفت: در دهه گذشته موضوع بازار سرمایه در کشور تقویت شده است. با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم بازار سرمایه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر عملکرد بهتری داشته است.

وی افزود: یکی از بازارهای بسیار مهم که در دنیا و در اقتصاد حرفی برای گفتن دارد بازار سرمایه است. با تصویب این لایحه، شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس می توانند حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی مستندات مربوط به افزایش سرمایه را جمع آوری و به ثبت شرکت‌ها بفرستند تا نسبت به افزایش سرمایه از محل صرف سهام اقدام کنند. این موضوع کمک بزرگی به اقتصاد کل کشور و توسعه و تعمیق بازار سرمایه خواهد کرد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.