×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس گیلان آغاز شد

1884849

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آغاز طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس استان اظهار کرد: تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت با نام طرح بهداشت دهان و دندان در یک دوره شش ساله و در چهار محور امضا شده  که اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور از اول آبان ماه در گیلان آغاز شده است.

مهدی حاجتی، آموزش، پیشگیری، درمان، تحقیق و پژوهش را از محورهای این تفاهم نامه برشمرد و خاطر نشان کرد: هدف بر این است که دانش آموزان زیر ۱۲ سال طی یک دوره شش ساله، درباره بهداشت دهان و دندان آموزش های لازم را دیده و همچنین مورد رصد برای انواع بیماری های دهان و دندان قرار گیرند تا در سنین بالاتر مشکلاتی درباره بهداشت دهان و دندان نداشته باشند.

وی گفت: در سال جاری ۳۱ هزار دانش آموز تازه وارد داشته ایم که به موازات این تفاهم نامه، ارزیابی سلامت دندان دانش آموزان همزمان با سنجش آنان قبل از ورود به مدرسه  انجام می گیرد و تاکنون ۲۰ هزار دانش آموز کلاس اولی از این طرح برخوردار شده و تا پایان آبان ماه امسال نیز رسیدگی به سلامت دندان آنان پایان می یابد.

مدیر کل آموزش وپرورش گیلان با بیان اینکه  طرح بهداشت سلامت دهان و دندان به صورت پلکانی اجرا و شامل پایه های دوم تا پنجم ابتدایی نیز می شود تصریح کرد: پیش بینی می شود که این طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده برای ۵۰ درصد از این دانش آموازان نیز اجرایی شود.

حاجتی ویزیت رایگان، آموزش همزمان به خانواده و دانش آموز، خدمات فلوراید تراپی و پرکردن شیار دندان شش و تکمیل شناسنامه سلامت را از جمله مزایای تفاهم نامه مشترک میان وزارتخانه های  آموزش و پرورش و بهداشت برشمرد و افزود: ۲۵۰ کارشناس با عنوان مراقب سلامت، در مدارس در اجرای این طرح به دانشگاه علوم پزشکی کمک می کنند.

این مقام مسول با اشاره به اینکه خدمات پیشگیرانه در این طرح برای دانش آموزان رایگان است تاکید کرد: کلیه خدمات آموزشی و پیشگیرانه در این طرح رایگان بوده و خانواده ها در قبال این خدمات به هیچ عنوان نباید وجهی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف دو لیوان شیر در روز موجب استحکام استخوان و لثه ها خواهد شد افزود: شیر رایگان  در ۷۰ روز از سال تحصیلی نیز توزیع خواهد شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.