×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
فتنه‌گران براندازی نظام و اصل ولایت را هدف قرار داده بودند

به گزارش میرزا کوچک نیوز:امام جمعه گوراب‌زرمیخ گفت: بصیرت لازمه نجات ما از شر فتنه است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا جلالی در خطبه‌های نماز جمعه گوراب‌زرمیخ در جمع نمازگزاران با اشاره به آغاز دهه بصیرت از 9دی لغایت 19دی اظهار کرد: همواره در تاریخ گذشته و ادوار مختلف فتنه در میان امت‌ها وجود داشته است به گونه‌ای که در مقابل حکومتی که در هر زمان عادل و یا ظالم بوده عده‌ای مخالف و یا به تعبیر امروزی معاند بوده است.
وی با بیان اینکه واژه فتنه 30بار در قرآن تکرار شده است، افزود: قرآن برخی از کارها را در موضوعات و موقعیت‌های مختلف به فتنه تعبیر کرده است
امام جمعهپ گوراب‌زرمیخ به آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه« واقتلوهم حیث ثقفتموهم و اخرجوهم من حیث اخرجوکم و الفتنه اشد من القتل و لاتقتلوهم عندالمسجدالحرام حتی یقتلوکم فیه فان قتلوکم فاقتلوهم کذلک جزاء الکفرین» اشاره و خاطرنشان کرد: مشرکان را هر جا یافتید بکشید. همانگونه که پیامبر(ص) را از مکه بیرون کردند شما نیز آنها را از سیطره حکومت خود خارج کنید؛ چرا که فتنه شدیدتر و بدتر از قتل است. کسانی که فتنه و در جامعه اختلال ایجاد می‌کنند ثمره فسادشان بیشتر از کشتنشان است.
وی با بیان اینکه فرد، گروه و جناحی که فتنه می‌کنند در واقع ریشه و بنیان نظام را هدف قرار داده‌اند، گفت: قرآن می‌فرماید: اگر به این افراد فرصت داده شود نظام، جامعه و دین شما را نابود خواهند کرد.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه بصیرت و آگاهی مانعی برای نفوذ دشمنان است، تصریح کرد: بصیرت در مقابل فتنه‌گران مهم‌ترین ویژگی است که رهبری و دلسوزان نظام بر آن تاکید دارند. واژه بصیرت دوبار و مشتقات بصر 148بار در قرآن بیان شده که نشان از اهمیت«بصیرت» است.
وی به فرموده امام علی(ع) مبنی بر اینکه «انسان دو چشم در سر دارد که ظواهر را می‌بیند و دو چشم باطنی در قلب دارد که آن بصیرت است» اشاره و ابراز کرد: به تعبیر امیرالمومنین(ع) مردم از حیث بینش و آگاهی دو گونه‌اند. کسانی که دارای بینش سطحی و آگاهی ظاهری نسبت به امورات دنیوی هستند و کسانی که دارای بینش عمیق و آگاهی دقیق‌اند. بدین معنا که علاوه بر ظاهر، باطن را نیز می‌بینند.
حجت‌الاسلام جلالی بر اهمیت بصیرت، آینده‌نگری و واقع‌نگری تاکید کرد و گفت: بصیرت لازمه نجات ما از شر فتنه است.
وی با بیان اینکه اگر کسی نسبت به حوادث گذشته عبرت بگیرد انسان بصیری است، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تاکنون بسیاری از مخالفان نظام چون به موقعیت‌ها و مقام‌ها مدنظر خود نرسیده‌اند فتنه‌های گوناگونی را به راه انداختند؛ فتنه سال 88یکی از بارزترین این فتنه‌ها است که خاطره بسیار تلخی را به کام مردم شریف ایران باقی گذاشت.
حجت‌الاسلام جلالی به اعمال و اهداف فتنه‌گران از جمله سران فتنه در سال 88اشاره و ابراز کرد: یکی از اهداف فتنه‌گران در سال 88 ناامن جلوه دادن نظام و کشور بود؛ در این راستا دشمنان خارجی به کمک فتنه‌گران آمدند. دشمن زمانی که موقعیت یابد برای دستیابی به اهداف خود متحد و بسیج می‌شوند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران براندازی نظام و اصل ولایت را هدف قرار داده بودند، افزود: فتنه‌گران در سال 88در مدتی کوتاه در کشور ناامنی ایجاد کردند تا جایی که برخی گمان می‌کردند انقلاب رو به نابودی و نظام در حال از بین رفتن است.
حجت‌الاسلام جلالی با یادآوری اینکه فتنه‌گران آرامش و ثبات کشور را بر هم زدند، اضافه کرد: فتنه‌گران متصور بودند با ایجاد اختلال می‌توانند رعب و وحشت ایجاد کنند و مردم را همراه خود سازنند.
وی با بیان اینکه تلاش فتنه‌گران تقابل مردم و نظام بود، عنوان کرد: تمام تلاش فتنه‌گران ایجاد فاصله بین مردم و نظام بوده است. فتنه‌گران گمان می‌بردند با راهپیمایی و ایجاد اغتشاش می‌توانند نظام را از بین ببرند و لبه پرتگاه قرار دهند.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه چشم‌ تیزبین، درایت، بصیرت و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری خیال باطل فتنه‌گران را نقشه برآب کرد و به زباله‌دان تاریخ سپرد، تصریح کرد: ملت ایران با اتحاد کشور را از فتنه نجات دادند. بصیرت، هوشیاری و ولایت‌پذیری رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران است.
امام جمعه گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در پایان با اشاره به هتک حرمت عاشورا توسط فتنه‌گران با کف و سوت زدن، حماسه 9دی را حماسه‌ای عظیم و ماندگار دانست و اظهار کرد: نوک پیکان فتنه‌ به سمت رهبری بود. ملت ایران همواره هوشیار و تابع ولی‌فقیه هستند.

خبرنگار:سرکار خانم محسنی

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.