×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
لزوم ایجاد زیستگاه‌های حفاظت شده برای حمایت از یوز ایرانی/ با مطالعات دقیق تعداد یوزها برآورد شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از خانه ملت:سید کاظم دلخوش اباتری درباره نگرانی‌ها از کاهش آمار یوزهای ایرانی و خطر انقراض این گونه نادر، گفت: برای اعلام آمار دقیق یوزهای موجود در کشور باید مطالعات جامعی در سراسر کشور صورت گیرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از گونه‌های حیات وحش در معرض خطر انقراض جدی قرار دارند، یادآور شد: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و مردم می‌توان مشابه نسل گونه‌های در حال انقراض را از  کشورهایی که آب و هوای مشابه ایران دارند به کشور وارد کرده و در راستای جلوگیری از تهدید نسل گونه های در حال انقراض بکوشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم،ادامه داد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی تمامی کشورهای دنیا در جهت حمایت از گونه های در حال انقراض اما عوامل مختلفی، نسل برخی از حیات وحش دنیا را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

دلخوش اباتری افزود: البته در این راستا حمایت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط کشور نسبت به گذشته از حیات وحش مخصوصا گونه‌های در حال انقراض بیشتر شده به گونه ای که در مقابل افرادی که به محیط زیست کشور تعدی و تجاوز می‌کنند با قاطعیت ایستادگی می‌کنند بنابراین این هماهنگی نشانه این است که هم دستگاه‌های ذی‌ربط و هم مردم به خوبی ارزش محیط زیست و حیات وحش کشور را درک کرده‌اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم، عواملی مانند تغییر نوع آب و هوا، نوع تغذیه، آسیب زدن برخی افراد ناآگاه به گونه های در حال انقراض، عدم توجه دستگاه های ذی ربط در زمان مناسب برای حمایت از این گونه‌های ارزشمند را در تهدید نسل گونه های نادر و در معرض انقراض کشور دخیل دانست.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ایجاد زیستگاه‌های حفاظت شده برای حفاظت از گونه های در حال انقراض تاکید کرد وگفت: برای جلوگیری از انقراض گونه های نادر جانوری باید این گونه‌ها در زیستگاه های حفاظت شده مورد حفاظت شدید قرار گیرند./

 

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.