×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
لزوم فرهنگ سازی استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی/ توزیع دفتر با طرح شهید محمداتابه

همزمان با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، تب خرید لوازم التحریر بالاگرفته و دانش‌آموزان بیش از هر زمان دیگر مشتاق‌ خرید کیف، دفتر، نوشت افزار و … هستند.

در این بین نیز خانواده‌ها به دنبال اجناسی با کیفیت مطلوب و هزینه‌ای متناسب و دانش‌آموزان به دنبال دفترهایی با رنگ و لعاب دلخواه هستند که این خود بر تب و تاب بازار خرید لوازم تحریر می‌افزاید.

لوازم التحریر ایرانی و اسلامی چند سالی است که جای خود را در بازار پیدا کرده و هرساله متقاضیان خود را جلب می‌کند، کالاهای باکیفیت و زیبایی که به مراتب از اجناس وارداتی و بی‌کیفیت خارجی بهتر بوده و در صورت حمایت از سمت مصرف کننده، می‌تواند گوی رقابت را از کالاهای خارجی بگیرد.

در این برهه از زمان هدایت درست والدین و دانش‌آموزان در خرید لوازم مدرسه ایرانی می‌تواند تاثیر شگرفی در رونق تولید و کاهش آمار بیکاری جامعه داشته باشد.

اگر دانش آموزان در خرید لوازم آموزشی اعم از دفتر، خودکار و … از اجناس ایرانی استفاده کنند، ضمن اینکه میلیاردها ریال صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت، باعث رونق کارخانه های داخلی و رونق اقتصاد کشور می‌شود.

لزوم فرهنگ سازی استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی

در این راستا سیدمحمدجواد جعفری، مسئول فروشگاه نوشت‌افزار نوتینو به خبرنگار میرزاکوچک نیوز اظهار کرد: استفاده از لوازم التحریر ایرانی باید بین عموم مردم و به خصوص دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد واردات لوازم التحریر خارجی به کشورمان هستیم که علاوه بر خروج ارز از کشور، فرهنگ بیگانه در جامعه وارد می‌شود، افزود: مسئولان مربوطه باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی راه واردات لوازم التحریر خارجی را ببندند.

مسئول فروشگاه نوشت‌افزار نوتینو با بیان اینکه شخصیت‌های کارتونی و عروسکی خارجی طراحی شده روی دفترهای نقاشی، مشق و کیف‌ها و …، باعث فراموشی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می‌شود، گفت: دانش‌آموزان به جای اینکه اسطوره‌های ملی و دینی خود را بشناسند، شیفته اسطوره‌های خیالی و عروسکی بیگانه شده‌اند، که رفع این معضل نیازمند فرهنگ‌سازی از سمت تمامی ارگان‌های مرتبط است.

جعفری تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت کافی هر ساله شاهد خروج سرمایه هنگفتی از کشور برای خرید اجناس خارجی هستیم که این موضوع با اصل اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

جلوگیری از تاثیر فرهنگ بیگانه بر روی کودکان

وی با بیان اینکه طرح و رنگ روی جلد لوازم التحریرهایی همچون دفتر، مداد رنگی، جامدادی و … موجب می‌شود تا دانش آموزان آن را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد:  امسال طرح و جلد روی لوازم التحریر ایرانی بیش از سال گذشته تنوع دارد و اولیا می‌توانند از این نوع اجناس برای فرزندانشان خریداری کنند.

مسئول فروشگاه نوشت‌افزار نوتینو با بیان اینکه نشانه‌ها و نمادها می‌توانند به طور غیر مستقیم در تربیت کودکان تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح از نمادهای خارجی که به صورت انیمیشن و با رنگ آمیزی جذاب با هدف عرضه فرهنگ بیگانه به کودکان ارائه می‌شود، جلوگیری شود.

جعفری با تاکید بر جلوگیری از تاثیر فرهنگ بیگانه بر روی کودکانمان و تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی، افزود: تبلیغات عنصر مهمی است و مسئولان مربوطه با در دست داشتن صدا و سیما می‌توانند لوازم‌التحریر ایرانی را بیش از پیش تبلیغ کنند.

توزیع 1000جلد دفتر مشق با طرح شهید محمداتابه

عباس احمدزاده، مسئول گروه فرهنگی شهید مدافع حرم، محمداتابه  با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، گفت: باید لوازم التحریری در اختیار دانش‌اموزان قرار گیرد که نشان دهنده فرهنگ غنی کشورمان باشد.

وی با تاکیر بر حمایت و استفاده از لوازم التحریر ایرانی،  تصریح کرد: هدف از تولید و فروش نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی آشنایی و شناساندن شخصیت‌های علمی و دینی و تاریخی ایران است.

مسئول گروه فرهنگی شهید مدافع حرم، محمد اتابه با بیان اینکه این گروه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی اقدام به چاپ دفترهای مشق 80 برگ با طرح شهید اتابه کرده است، خاطرنشان کرد: این دفتر با هدف ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و نوجوانان دانش آموز با شهید مدافع حرم محمد اتابه، در بین عموم مردم توزیع می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه تا کنون یک هزار جلد دفتر مشق چاپ و در اختیار نوشت‌افزارها و مراکز فرهنگی قرار گرفته است، اظهار کرد: علاقه مندان برای تهیه این دفتر می‌توانند به فروشگاه‌ غدیر خم در میدان اصلی شهر، فروشگاه نوتینو در خیابان نادر رهبر، کانون تبلیغاتی رسانه منجی در کوی آزادگان، نوشت افزار شهریار در خیابان امام خمینی(ره)گوراب زرمیخ و کمپین سه شنبه های مهدوی  ضیابر مراجعه کنند.

وی افزود: امیدوارم با تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی روند قابل توجهی در تولیدات داخلی نوشت افزارها شکل گرفته و دیگر نیازی به ورود نوشت افزارهای خارجی به داخل کشور نداشته باشیم.

 استفاده از نمادهای ملی و دینی توسط دستگاه‌های متولی در لوازم التحریرها مهم بوده و اینگونه اقدامات می‌تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و ارتقای هویت انقلابی و ملی و همچنین جلب توجه و رضایتمندی خانواده‌ها موثر واقع شود.

منبع خبر : شیستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.