×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
ماهیانی که با کابل برق عمومی در گیلان صید می شوند

میرزا کوچک نیوز:به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان،روستای امامزاده ابراهيم در 23 کيلومتری جنوب شرقي شهر شفت در گیلان قرار دارد و از مهم‏ترين جاذبه‌‏های طبيعي روستاي امامزاده ابراهيم،جاده و مسير دسترسي به آرامگاه این امامزاده است. اين مسير از جلگه‌‏ای زيبا با شاليزارها، خانه‌‏ها، رودخانه‌‏ها و کوهپايه‌‏هاي جنگلي عبور مي‏‌کند و در انتها به روستاي امامزاده ابراهيم مي‌‏رسد که بافت مسکوني جالب توجه و بسيار ديدني دارد.

آبشار قتلگاه،با ارتفاع 4 متر،که در دامنه کوه‏‌هاي جنگل (وازگاه) سرازير مي‏‌شود،چهل چشمه که در ارتفاعات گش علی سرا قرار دارند و تعداد آن‏ها معلوم نيست و رودخانه خروشان امامزاده ابراهيم که از ميان روستا عبور مي‏‌کند، از منابع مهم این روستا محسوب می شوند.رودخانه این روستا از انواع گونه‌های ارزشمند ماهی برخوردار است و صیادان هر روزه از این رودخانه انواع ماهی‌ها را صید می‌کنند. اما اخیرا مشاهده شده است که صیادان متخلف به روشی بی‌رحمانه و با استفاده از کابل برق عمومی به صید ماهیان می پردازند.

علی فرهی تکرمی،رئیس اداره محیط زیست شفت،در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: صبح دیروز یک صیاد غیرمجاز ماهی،با حضور به موقع مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی اضافه کرد:طی تماس مردمی در خصوص صید غیرمجاز در رودخانه امامزاده ابراهیم،حوزه روستای لاسک،بلافاصله مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت با همکاری پاسگاه انتظامی شالماء به محل اعزام شدند و موفق به دستگیری متخلفی که در حال صید ماهیان به‌وسیله برق بود شدند.

فرهی ادامه داد:متخلف مذکور با استفاده مستقیم از کابل برق عمومی و ایجاد شوک الکتریکی در آب رودخانه به صید حدود 34 قطعه انواع ماهیان اقدام کرده بود که با حضور به موقع مأمورین یگان دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد:این نوع صید برای افرادی که در نزدیک رودخانه ساکن هستند، بسیار خطرناک است و متأسفانه شاهد اتفاقات اینچنینی هستیم.

علی فرهی گفت:از مردم تقاضا می‌کنیم به محض رویت چنین مواردی، ضمن دور شدن از محل،مراتب را سریعأ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش کنند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.