×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
میرزا حامی اعتدالیون بود/ اقدامات دولت در تاریخ ایران ماندگار خواهد ماند+تصاویر

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از پیک دانشجو علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ در همایش بازشناسی جنبش جنگل با بیان اینکه استان گیلان در مسئله فرهنگی و هنری سرآمد در کشور است گفت: یکی از مفاخر بزرگ گیلان مرحوم میرزا است.

علی جنتی افزود: گیلان یکی از خاستگاه های توسعه و ترویج مکتب شیعه بود، میرزا کوچک آزاد مردی است که نهضت او آن طور که باید شناخته نشده است ، کوچک بود ولی برخلاف شهرتش خیلی بزرگ بود، انگیزه میرزا مکتبی و وطن دوستانه بود.

وی گفت: اندیشه میرزا نخستین بار جمهوری حکومتی را نام برد و تای پای جان ایستاد و همچون نگینی در ایران می درخشد و اندیشه و روحیه انقلابی میرزا باید فراتر از مرزهای کشور نمایان شود.

وزیر ارشاد در ادامه گفت:میرزا به شدت اعتقادی عمل می کرد و جلوی بسیاری از همراهان افراطی خود را می گرفت و علیرغم تحریفی که در تاریخ شده است میرزا یک مشروطه خواه بود که از جناح اعتدالیون مجلس حمایت می کرد و هدف نهضت خود را احیای قوانین اسلامی عنوان کرد.

در دوران دولت تدبیر و امید اقدامات خوب و ارزشمندی در تعالی سینما کشور انجام شده است و پیشنهاد میکنم که حتما به جشنواره دهه فجر سر بزنید.

علی جنتی گفت: یکی از کارهایی که از آقای شهردار می خواهم این است که کمک به کسانی که علاقه مند به کار در فضای فرهنگ هستند و با اعطای تسهیلات و معافیت های مختلف ایجاد انگیزه برای ایجاد مجتمع های فرهنگی تجاری کنند.

آنچه که در دو سال و نیم این کشور انجام شد جزو ماندگارترین اقدامات در طول تاریخ ایران بود و آنچه که در سال های قبل شعار می دادند که انرژی هسته ایی حق مسلم ماست، این حق مسلم در این دولت به نتیجه رسید.

وی در پایان گفت:اگر این دولت تشکیل نمی شد و همین روند قبل ادامه پیدا می کرد قطعا کشور به فلج اقتصادی مبتلی می شد و امیدواریم با اجرای برجام گشایشی بشود.

photo1

photo3  photo2

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.