×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
هفته وحدت نماد همبستگی شیعه و سنی است

به گزارش میرزا کوچک نیوز:رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا از اجرای برنامه های مختلفی من جمله برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها، جشن هفته وحدت در مساجد و برگزای محافل انس در نه خانه قرآنی و دو موسسه قرآنی صومعه سرا در هفته وحدت خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین منوچهر احمدی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد رسول اکرم(ص) اظهار کرد: هفته وحدت بنا به تدبیر امام راحل(ره) از 12ربیع الاول به روایت اهل تسنن تا 17ربیع الاول به روایت اهل تشیع نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) نقطه عطفی در زندگی مسلمانان اعم از شیعه و سنی است،افزود:هفته وحدت نماد همبستگی شیعه و سنی است.

حجت الاسلام احمدی پور به علل و اهمیت نامگذاری هفته وحدت اشاره و خاطر نشان کرد:دین مبین اسلام دینی کامل و تحریف نشده است و معلم این دین رسول مکرم اسلام می باشد که مورد قبول اهل تسنن و تشیع است.

وی قرآن را کتابی آسمانی و جامع برای راهنمایی همه بشریت و عاملی برای اتحاد و همدلی دانست و عنوان کرد: وحدت و همدلی امت اسلامی رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و در این راه شهدای اهل تسنن و تشیع نیز به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام احمدی پور با بیان اینکه به مناسبت هفته وحدت برنامه های متعدد و متنوعی در شهرستان پیش بینی شده است،ادامه داد:در این ایام 50مبلغ و مبلغه به مساجد، کانونهای فرهنگی،حسینیه های شهرستان و… اعزام می شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا در پایان اظهار کرد:برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها، ارسال پیامک، آذین بندی،غباررویی مزار شهدا، جشن هفته وحدت در مساجد،دیدار با خانواده شهدا،برگزاری محافل انس در نه خانه قرآنی و  دو موسسه قرآنی از جمله برنامه های هفته وحدت در صومعه سرا می باشد.


منبع:ایسنا واحد گیلان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.