×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
وضعیت فوق حاد کرونا در گیلان | کمبود تخت‌ بیمارستانی

«بیماران عادی تا حد ممکن به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.» این توصیه اغلب پزشکان بیمارستان‌ها به بیماران است تا خطر سرایت پیک پنجم کرونا به افراد سالم را به حداقل برسانند و از اشغال بیش از حد تخت‌های بیمارستانی جلوگیری کنند. در بیمارستان رازی رشت که سانترال کرونا در گیلان است، بخش‌های زیادی  تغییر وضعیت داده و به مرکز بستری بیماران کرونا تبدیل شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه سیر صعودی مبتلایان کرونایی گیلان، تعداد این بیماران در بیمارستان‌ها چهار رقمی شده و هم اکنون ۱۰۰۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. طی شبانه روز گذشته نیز تعداد مبتلایان به ۲۸۲ نفر  رسید ضمن اینکه هم اکنون ۱۵۱ بیمار بدحال نیز تحت مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر سنبل طارمیان، پزشک بیماری‌های عفونی بیمارستان رازی رشت در این باره به همشهری آنلاین می‌گوید: گستردگی و سرایت بیماری کرونا بیش از قبل شده است. اغلب افراد به شکل خانوادگی مبتلا شده‌اند. عموم مردم بسیاری از مسائل ساده مانند زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند و تجمعات خانوادگی بر شدت پیک پنجم افزوده است.

نایب‌رئیس نظام پرستاری شرق گیلان و سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان شهدای لاهیجان نیز به همشهری آنلاین می‌گوید: بستری بیماران کرونا در این بیمارستان به‌ عنوان مرکز کرونا در شرق گیلان بسیار زیاد است و تخت‌های ما پر شده‌اند.

صبورا مشایخی ادامه می‌دهد: بسیاری از بیماران از شهرهای آستانه اشرفیه و رودسر مراجعه می‌کنند و تخت‌های آی. ‌سی. یو بیمارستان هم پر است.

وی با بیان اینکه در پیک‌های قبلی تعداد بستری‌ها تا این حد نبود، اضافه می‌کند: اکنون بخش جراحی و زنان و زایمان برای بیماران عادی برقرار است و مابقی بخش‌ها به بیماران کرونایی  اختصاص یافته است.

در همین زمینه پیش‌تر «انوش دهنادی‌مقدم» سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم زشکی گیلان، به همشهری آنلاین گفته بود: مرکز ۱۲۰ تختخوابی لاکان رشت تجهیز و تخت‌های بستری در آن آماده‌سازی شده‌اند تا در صورت افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری در روزهای آینده به این مرکز منتقل شوند.

وی می‌افزاید: با توجه به وضعیت کنونی و ادامه روند صعودی افزایش مبتلایان پیش‌بینی می‌کنیم این روند تا ۲ هفته آینده کماکان در استان ادامه داشته باشد و تعداد ورودی‌های جدید روزانه به ۲۰۰نفر برسد. به‌گفته وی، در مراکز بیمارستانی استان تا بیش از ۱۲۰۰نفر ظرفیت بستری وجود دارد؛ چنانچه در پیک موج چهارم بیش از ۱۳۰۰نفر بستری در استان داشتیم.

به گزارش همشهری آنلاین، شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر و تالش در رنگ بندی پرخطر کرونایی “قرمز” قرار دارند، لنگرود، ماسال و فومن نارنجی و تنها شهرستان املش زرد است.

منبع خبر : همشهری آنلاین

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.