×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
پیشرفت روستای مرکیه ماسال از دستاوردهای انقلاب اسلامی

عقیل گنجه: چهل بهار از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بی‌شماری در عرصه‌های مختلف این مرز و بوم هستیم، به گونه‌ای که نمی‌توان ایران قبل از انقلاب را با ایران بعد از انقلاب مقایسه کرد.

دشمنان غرب و شرق به خوبی به موضوع مذکور اذعان دارند و از هر توطئه‌ و حربه‌ای برای ایجاد سد در برابر این پیشرفت‌ها و دستاوردها استفاده می‌کنند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه‌سار رهبری امام خمینی(ره) و بعد از رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری با دستور مبنی بر رسیدگی و توسعه روستاها، شاهد پیشرفت روزافزون روستاهای کشور شدیم و غبار محرومیت از روستاها برداشته شد.

یکی از این روستاها که بعد از انقلاب پیشرفت چشم‌گیری داشته روستای مرکیه از توابع بخش مرکزی شهرستان ماسال استان گیلان است، روستایی که در 2کیلومتری مرکز شهر ماسال واقع شده و با تعداد 250 خانوار جز پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین روستاهای شهرستان ماسال محسوب می‌شود.

این روستا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از کمترین امکانات خدماتی، آموزشی و بهداشتی هم برخوردار نبود و علی‌رغم فاصله اندکی که ازشهر ماسال داشت فاقد راه ارتباطی مناسب، برق، آب، گاز، مدرسه و مسجد بود

اما با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر کمک به روستائیان و آبادانی روستاها و تاسیس نهادهایی از  قبیل جهاد سازندگی خدمات‌دهی به روستاها سرعت گرفت و روستای مرکیه هم از این امر مستثنی نبود، از اولین اقدامات برای آبادانی روستای مرکیه می‌توان به ساخت دو مدرسه در سالهای 60 و 61 و ساخت مسجد در سال 62 اشاره کرد که در سال‌های اول پیروزی انقلاب احداث شدند.

در فاصله کوتاهی خانه بهداشت این روستا هم برای بهبود وضعیت بهداشتی این روستا ایجاد و در سال 74 این روستا از نعمت برق و در سال 82 هم از آب لوله کشی برخوردار شد.

برخورداری از تلفن و اینترنت پرسرعت هم از برکت‌های انقلاب است که این روستا هم از آن متمایز نیست، در حالی که قبل از انقلاب این روستا از راه مناسب عبور و مرور وسایل نقلیه برخوردار نبود به برکت پیروزی انقلاب، علاوه بر ایجاد راه مناسب، آسفالت راه و معابر این روستا هم انجام گرفت.

در سال 88 این روستا از نعمت گاز برخوردار شد، از دیگر اقداماتی که سال‌های اخیر در این روستا انجام گرفته می‌توان به طرح تسطیح اراضی و مکانیزم کردن کشاورزی این روستا، اجرای طرح هادی، احداث دو عدد پل برای راه اصلی روستا و پنج عدد پل برای کوچه‌ها و معابر روستا، حفر چاه آب کشاورزی و… اشاره کرد.

البته وجود این امکانات به این معنی نیست که هم‌اکنون در این روستا، وضعیت ایده‌آل است بلکه حرف منطقی این است که جریان توسعه در روستاها شتاب گرفته و حال اهالی این روستا به امکاناتی دسترسی دارند که تا دیروز، فقط متعلق به شهرنشینان بود چیزی که موجب شده اکنون شهرنشینان و غیربومیان از استان‌های مختلف به سطح این روستا هجوم آورده‌ و زمین‌های این روستا را با قیمت‌های نجومی معامله می‌کنند.

همچنین دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تا نسل جوانی که دوران خفقان و ظلم و استبداد ستم‌شاهی را تجربه نکرده و دشمن هم درصدد سیاه نمایی و مخدوش چهره انقلاب اسلامی است و درصدد است با یاس و ناامیدی جوانان، در مسیر پیشرفت انقلاب خلل وارد کند، پیشرفت‌ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را بیان کنیم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.