×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
۲۸ هزار جعبه تخم نوغان در سراسر کشور توزیع شد

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از تسنیم:علی اصغر داداش پور صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه تاکنون 28 هزار جعبه تخم نوغان در سراسر کشور توزیع شده است اظهار داشت: 45 درصد از میزان تخم نوغان‌های توزیع شده در کشور، سهم استان گیلان است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه تاکنون 12 هزار و 600 جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شده و امسال استقبال خوبی از این صنعت در استان گیلان صورت گرفته است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از 20 خردادماه امسال، پیله‌های‌تر نوغانداران گیلانی وارد بازار شود.

داداش‌پور با تاکید بر اینکه پیله‌تر تولیدی از 23 اردیبهشت ماه در کشور وارد بازار شده است و نوغانداران، فروش محصول تولیدی خود را به‌خوبی انجام دادند خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی پیله‌تر در طول 4 سال گذشته 53 درصد افزایش یافته و از 11 هزار تومان به 18 هزار و 104 تومان رسیده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه امسال تاکنون بیش از 200 تن پیله‌تر توسط بخش غیردولتی در کشور خریداری شده  تاکید کرد: خرید پیله‌تر توسط بخش غیردولتی به‌صورت توافقی و بالاتر از قیمت تضمینی پیله‌تر هر کیلو 25 هزار تومان خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازار ظرفیت افزایش قیمت خرید پیله‌تر را از نوغانداران دارد خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی، نوغانداران گیلانی ذخیره سازی یک مرحله برگ توت را مدنظر قرار داده و برداشت برگ را با توجه به گرمای هوا در صبح و غروب انجام دهند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.